zondag 17 september 2006

De aanhouder wint


Omdat ik verder toch niets te doen had, ging ik net even oud papier wegbrengen. Na ergens een balletje te hebben genuttigd vervolgde ik mijn weg (met de auto) richting huis. Op de eerstvolgende afslag kruis ik een fietser. Ik kijk, hij kijkt, ik zie dat hij een flatscreen onder de arm heeft en ik herken hem ineens als "veelpleger" en trouwe klant bij ons.


Ik weet niet of hij mij herkend heeft, maar ik volg hem op gepaste afstand de wijk in, kijkend waar hij eventueel naar binnen gaat, want ik geloof niet dat hij het ding eerlijk heeft gekocht.Hij spreekt mensen aan op het fietspad, en ik besluit de meldkamer te bellen. 0900-8844..

Al onze medewerkers zijn in gesprek.. Ik wacht en ben de "boef" ineens kwijt; hij duikt een steegje in. Ik rijd nog een paar rondjes en besluit het op te geven, ik ben inmiddels bijna thuis.

Ineens wordt er opgenomen bij de meldkamer en ik doe mijn verhaal. Ik spel de naam en zeg dat ik 'm inmiddels kwijt ben.. Ik word bedankt voor de melding en hang op, niet verwachtend dat er meteen 20 agenten opaf komen. Thuis eerst maar ff de afwas doen. Intussen spookt wat ik gezien heb door mijn hoofd.. Mijn mobiel gaat, en een centralist van de meldkamer is aan de lijn, en hij bedankt me uitvoerig voor de snelle melding; de veelpleger is net aangehouden op verdenking van inbraak. Mooie actie! krijg ik te horen. Yess! Mijn argwaan was terecht..

De collega's op bureau hebben weer werk. Zo zie je maar weer; de aanhouder wint :-))

8 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Sjonge, ik kan je ook niet even je gang laten gaan, hè... Je beleeft gelijk weer een heel avontuur! ;-)
Maar eh... goeie actie inderdaad.

M & A zei

Hoi, hier dan ook even een reactie van mij, inderdaad hele goeie actie. Zo beleef je nog eens wat, bij mij is oud papier wegbrengen stuk saaier over het algemeen. :)
Maar bedankt voor je welkom en ik voeg je ook even toe.

Anoniem zei

Goh, was jij niet eigenlijk van de parkeerbonnen?

Michel zei

@Aargh; ja, maar ik was undercover en ben van alle markten thuis zoals je ziet ;-)

kraker zei

Prachtige actie M. Hebben ze hem nu eindelijk in de kraag gepakt.
Nu maar hopen dat hij niet weer de fout in gaat .

Anoniem zei

Goed, zo Mies! Alleen jammer dat je de achtervolging niet gefilmd hebt voor je weblog, was heel spannend geweest.

Anoniem zei

Spannend hoor! Dat soort dingen overkomen mij nooit als ik oud papier wegbreng.

Anoniem zei

Volgens A. beleefde je meer als zij, dus neem ik op haar verzoek even een kijkje op je weblog... en inderdaad ze heeft gelijk...val meteen in een spannend avontuur!
En sorry A., als je mij de komende dagen mist op je log... je weet waar ik zit.:)