dinsdag 20 maart 2007

Snertweer

Gister was ik vrij zoals al gezegd.

Na een priksessie bij de GGD (anti-enge ziektes) waar ze me wat kostbaar rood vocht afnamen
had ik een onbedwingbare zin in snert. Het was tenslotte snertweer. Na drie keer verkeerd prikken had ik m'n armen blauw en de pest in ..
De plaatselijke HEMA is hofleverancier; grote koppen snert en een snee Oud Hollandsch roggenbrood met spek zouden mijn "dubbele loyaliteit" snel doen verdwijnen.

Ik had ook wel zin in een Turks hapje ofzo, maar daar moest verder voor gefietst worden.
De Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam werd het dus.

"Graag één kop snert mevrouw".. "Helaas, hebben we niet meer. Einde seizoen".

"Snertmens", dacht ik, terwijl ze iets over het mooie weer zei.

Buiten woei de wind om het huis en de kachel snorde zacht..Sneeuwjachten vlogen tegen de ramen en vanmorgen moest ik eerst de dienstautoruit krabben voor ik wegkon. Bah..lente?
Vanmiddag las ik dat de HEMA in de verkoop is gegooid door de eigenaar. Er mag alleen niets veranderen aan het concept. Ik zal eens een bod doen, dan heb ik het hele jaar door snert.

Als 't slecht verkoopt maken we gewoon snert-ijs voor in de zomer..



Ik heb zin in de lente..maar ook in rookworst..

4 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Gaan rookworst en lente niet samen dan?

Wij eten rookworst, snert, stampot, bruine bonensoep, al die winterkost, ook gewoon in de zomer als we er zin in hebben, hoor!

Anoniem zei

Rookworst hebben ze volgens mij in de zomer ook hoor. Ik heb er zaterdag nog een paar gekocht. En ik eet ook gewoon stampot als het zomer is, maakt me niks uit.

Anoniem zei

Een pannetje snert is zo gemaakt. Invriezen in porties en opwarmen wanneer je maar een snertbui hebt!
(oei, begint iets te knorren hier!)

kraker zei

Mies kerel, met jou kan ik praten.
Een beste bak snert met roggebrood.
Zeker als op het roggebrood ook nog een plek spek ligt.