zondag 22 juli 2007

Muzieknostalgie

Wat muziek al niet met je doet.. Het triggert herinneringen, zorgt ervoor dat je lacht of huilt, dat je die ene nog eens weerziet, je eerste vriend(in), je schooltijd..Bij mij gaat het nog verder, tot de peutertijd, waar ik met de tong tussen mijn tanden geconcentreerd een plaatje opzette met een koffergrammofoon. Naast de spannende verhalen van Bambi en andere sprookjes, draaide ik ook deze weleens;



Overal speelgoed om me heen, en plaatjes. Een chaoot was ik toen ook al..
Tijdens het opruimen van mijn kast kwam ik mijn NITS verzameling tegen; in de jaren negentig opgebouwd. Het moet 1993 geweest zijn dat ik op en neer reisde naar mijn studie in Groningen. Walkman op het hoofd en me zorgen makend om tentamens. Letterlijk "There's a fire in my head". Ik heb de CD net weer gedraaid; op het album "Ting" staan een paar juweeltjes, waaronder deze..


Geen opmerkingen: