woensdag 17 oktober 2007

Competentie?

Een paar weken geleden, net voor mijn vakantie, ben ik eens gaan buurten bij het CWI.
Niet dat ik verwacht binnenkort zonder werk te zitten, maar ik merk dat mijn doorgroeimogelijkheden beperkt zijn. Projecten vallen weg, de diensten bieden weinig uitdaging voor me en het salaris zal altijd beperkt blijven tot net iets meer dan het minimum. Bij mij kruipt er dan een gevoel naar boven dat zegt dat ik verder moet gaan kijken dan mijn neus lang is. Gelukkig hebben ze daar iets voor bij het CWI; een competentietest. Daarvoor had ik dus een intakegesprek met een arbeidsconsulent voor ik aan wat voor test dan ook zou gaan beginnen. Mijn CV was in de loop der jaren uigebreid met allerlei certificaten. Mijn vooropleiding in de sociaal juridische sector was een pré. Helaas is dat al zes jaar geleden en is de wetgeving inmiddels volledig op de helling gezet. Toch zijn de kansen dat ik als putjesschepper aan de bak moet niet groot. Na een oriënterend gesprek kon ik een test doen, die mij heel comfortabel per mail werd thuisgestuurd. De zestig tot tachtig minuten die ervoor stonden werden er dertig. Persoonlijkheidstest. Interessant en naar waarheid beantwoorden. Best lastig soms. Nu is het aan mij om initiatieven te nemen door mensen te bellen voor een afspraak. Netwerken doe ik nooit eigenlijk, maar het voordeel is dat ik nog werk heb, en niet noodgedwongen moet verkassen. Het geeft je een goede kijk op jezelf en je mogelijkheden, en dat is weer goed voor je zelfvertrouwen. De test wordt binnenkort geëvalueerd.

Wordt vervolgd!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wie weet waar dat toe leidt. Je hebt je talenknobbel toch zeker ook ingebracht? Zou leuk zijn als die nog eens iets zou gaan opleveren.

kraker zei

Best wel handig om zo af en toe eens een competentie test te doen.
Ik heb laats nog een workshop Sollicitatiebrief en CV gevolgd.
Blijkt dat ik in m'n Cv een hoop dingen kon weglaten. Volgens het CWi was alleen dat gene op mijn Cv van toe passing wat voor de functie relevant was.
En ik maar van alles op dat CV zetten haha :-)

Anoniem zei

Ga lekker netwerken. Is leuk om te doen en altijd goed voor nieuwe kennissen enzo. Mocht je tegen leuke verhalen aanlopen tijdens het netwerken dan weet je waar te zijn!


m.

Anoniem zei

Ik hoop dat je ooit nog eens de juiste baan tegenkomt, Mies.
Je hebt genoeg "in huis", dus daar zal het niet aan liggen.
En dat netwerken is altijd handig. Plus een beetje geluk... dat ook :-)