donderdag 25 oktober 2007

Hoog en droog

Het moest er een keer van komen. Nu het koude jaargetijde weer aanbreekt is het steeds moeilijker om de was droog te krijgen. Een wasrek in de kamer is tot daar aan toe, maar als ik de dekbedovertrekken van mijn lits-jumeaux wil drogen, dan is het een ander verhaal. Lange lellen over deuren en stoelen gedrapeerd. Bij goed weer op de droogtoren op het balkon, die bij het minste zuchtje wind omwaait.
Via-via kon ik aan een goede, niet te oude droger komen. Nu nog zorgen dat 'ie boven komt. Hij paste staand in de auto dus dat was het probleem niet; de derde etage werd lastiger. Broer loodste ons naar boven, ik had intussen de benedenbuurman onder de douche weg getrokken om te helpen sjouwen. Het ding was verbazend licht, en kon met enig passen en meten tussen de koelkast en het (niet werkende) gevelkacheltje staan.
Inmiddels draait de eerste lading was al, ik blijf denk ik maar op voor het resultaat..

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Handig hoor, wij kunnen ook niet zonder in deze tijd van het jaar, maar er gaat toch niets boven zongedroogd beddegoed. Dat ruikt zo lekker.

AnJoyMe zei

Zo handig, een droger... helaas moet ik het nog zonder doen, maar mijn was droogt best goed - ook het beddegoed - boven de trap.
Eerder wel drogers gehad, vaak ook afdankertjes van anderen. Toch lukte het meestal om net de winter door te komen voor zo'n apparaat voorgoed de geest gaf.
Even een waarschuwing: niet alle was is droger-bestendig...

René zei

Boch, degelijk Duits, zal wel drogen. Maar het eerste resultaat is altijd spannend.

kraker zei

Nou we zijn allen erg benieuwd naar het resultaat. makkelijk zo'n wasdroger en het kan soms praktisch zijn.
Ik doe het nog even met het droog rek en het trap gat waar best wel een dekbed over heen kan hangen te drogen. Ik zelf heb ook lits-jumeaux dus geen probleem hier.

Anoniem zei

Het is ontzettend handig en het spaart veel tijd. Ik heb zelf ook een droger en laat hem meestal draaien als ik ga slapen (kost me hooguit 2 minuten), dan is het de volgende ochtend helemaal droog.

Bevalt hij inmiddels, nu je er al ruim een week van hebt kunnen genieten?

Heb je trouwens een condensdroger, of zo'n slang er aan?

Anoniem zei

Ik ben ook zo ontzettend blij met mijn droger. En ik ben heel eigenwijs want ik gooi gewoon alles erin. Nog geen problemen gehad maar dat komt vast nog wel.