vrijdag 9 november 2007

Uit de kast


Nee, niet in die zin, beste lezers.
Op het verkeerde been gezet? welnu, een opruimactie van mijn kant leverde het volgende resultaat op; restanten van ettelijke kerstpakketten.
Doosje chocoladesticks houdbaar tot september 2005. Pakje crackers, november 2006.
Gesorteerde chocladekoekjes van maart 2006. Al die chocolade, het is duidelijk dat dit een single mannen huishouden is, anders was die chocola al lang op geweest.
Blikken met vruchtenmix, doosje "feestsaus" van 2 kerstmissen geleden, en nu ben ik er bijna doorheen en kan er nieuwe voorraad in. Een gegeven paard dient men niet in de bek (mond) te kijken. (Lijkt me ook niet erg fris trouwens) maar het nieuwe kerstpakket maakt over een maandje zijn opwachting, ik denk dat ik bepaalde dingen maar naar de voedselbank breng. Het overschot is voor de goddelozen, zeiden ze thuis altijd. Voor mij dus? En ik heb geen zin in feestsaus vandaag. Zelfs de vruchtenyoghurt van meneer Aldi vond zijn weg in mijn rugtas gister, in de knel gekomen door één of ander blik.. Het is niet aan mij besteed.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, heel moeilijk is het niet om mij, als moeder van een pot met heel veel homo- en lesbovriendjes op het verkeerde been te zetten. Maar dergelijke rommel geef ik altijd meteen weg, inclusief de picknickmand of de verzilverde onderborden, hup naar de verloting van de muziekvereniging of zo. sausjes uit een potje, gètsie, ver beneden mijn stand. Alleen wijn en goede bonbons, die halen het tot de kast. (Maar dan ook niet voor lang!)

AnJoyMe zei

Kerstpakketten? Huh? Ik krijg elk jaar een superdeluxe nieuwe agenda, een kalender voor op het toilet en een bureaukalender, en het schijnt - maar dat ga ik dit jaar voor het eerst meemaken - dat alle vaste personeelsleden een deel van de winst krijgen uitgekeerd. Gaat niet om superveel geld, maar toch... dan mis je het kerstpakket niet!

(Ow ja, in ons vrouwenhuishouden zou de chocolade het inderdaad niet zo lang volhouden!)

kraker zei

Chocolade, nee dat blijft hier in dit mannen huishouden ook liggen.
Wat hebben die vrouwen toch met chocolade hahaha Lol :-)
Nu hadden we vorig jaar een redelijk kerst pakket, maar het jaar er voor was een drama. Bij ons in het SW bedrijf vondt het baasje dat we allen toen een wandel pakket moesten hebben.
Ja raar maar waar. er werken mensen die nooit meer kunnen wandelen. Er zat zelfs een potje voet créme in. Laten er bij ons in het bedrijf een hoop mensen werken die geen voeten meer hebben, laat staan handen om het mee in te smeren.
Nee dat was een waardeloos kerst pakket.

René zei

Kerstpakketen zitten meestal vol met goed bedoelde spullen waar een mens uiteindelijk weinig aan heeft.

Anoniem zei

haha, heel herkenbaar!
Ik ben benieuwd wat er bij mij allemaal tevoorschijn komt als ik mijn kastjes ga legen. Ik ben namelijk zo iemand die niet vaak iets weggooit.....