woensdag 28 mei 2008

Wasmasjien




Het werd weer tijd om de was te doen. Vanwege spaartarief dus maar na elven mijn stokoude bovenlader aangezet. Terwijl ik nog wat mail zat te checken hoorde ik een onheilspellend geluid uit de keuken. Al een tijdje is de veer van de wastrommel lam. Ik had dus beter niet een zwaar dekbedovertrek en een paar badlakens en de overige zooi in het oude beestje kunnen gooien. Nu zat de trommel-opening shocking klem ergens onderin de machine. Vol kletsnatte was. Draaien ging niet meer en ik kreeg 'm maar voor de helft met de ophangpunten uit de machine. Mezelf klemzettend met één knie tegen de machine liep ik nog blauwe plekken op ook, terwijl mijn armen en handen vol zeep zaten. Werd ik schoon tenminste, elk nadeel heb ze voordeel zei Cruijff al. Ik ben maar naar bed gegaan nadat ik stroom en water had afgesloten bij de wasmasjien. Vanmorgen met een frisse technische blik weer gekeken en na veel
w(r)ikken en wegen het geval naar boven kunnen halen. Meteen met het zweet op mijn rug en blaren op mijn handen weer kunnen douchen.. Ik heb eens berekend dat ik het geval ongeveer sinds 1993 heb, en dat 'ie toen al bejaard was. Een jaar of 30 geef ik hem sowieso. Vanwege het mooie weer zal er de komende dagen wel weer meer gebruik van worden gemaakt. Droger heb ik niet nodig; het balkon is daar een prima alternatief voor... Dat moet ik trouwens nodig aanvegen en boenen, maar dat komt later wel..

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach die goeie oude zanker (toch?). Ik pink hier even een traantje weg. De onze ging mee naar Singapore waar hij een paar jaar gewoon buiten zijn werk stond te doen. Ik kan mij ook nog wel avonturen als dit herinneren,klep niet goed gesloten of zo. Meestal lukte leegpompen dan nog wel, dat scheelt aardig in het gewicht. Maar dat gevoel van die zware trommel vol scherpe gaatjes in mijn armen als hij er weer eens uitgetild moest worden, ik weet nog precies hoe dat was.
Toen ik hem liet ophalen zei de man van 'Het Goed'dat ik er spijt van zou krijgen. De nieuwe dure automaat van een degelijk merk had/heeft inderdaad altijd kuren.

Michel zei

@Aargh; Inderdaad een Zanker Intimat, alles mechanisch en geen processoren en chips,en 2800 toeren centrifuge, droger wordt 't niet.. maar die trommel is verrekte scherp :-(

Anoniem zei

Gadver... dat soort dingen komt altijd als je het niet kunt gebruiken.
Je neemt wel risico met zo'n "oud bakkie". Als er iets gebeurt hoop ik niet dat je buren er last van krijgen.

René zei

Dertig jaar oud, dat is nog eens onverwoestbare Duitse kwaliteit ! Maar ja, helaas ook daar komt een keer een einde aan.

Rogiers wartaal zei

Einde verhaal dus, een nieuwe hoeft niet zo duur te zijn lijkt me beter en niet alleen voor je buren maar ook voor je was.

kraker zei

Mies jongen,ik ken dat.
Trouwens ik droog mijn was ook aan het balkon of in de winter met een droogrekje aan de trap. Werkt perfect en zomaar droog. Zo op de foto te zien heb je een collector item . Ach als ie het maar doet, Tenminste als ik je blog moet geloven is het nu gebeurt met het beestje. hmmm kost weer een paar centen ik zelf zou gewoon weer een second hand machientje pakken. Die kunnen het nog best een paar jaar volhouden voor een paar centen.