donderdag 16 december 2010

PC

Het werd de hoogste tijd.


In 2006 had ik gespaard en een nieuwe PC gekocht. Jaren deed hij het prima, af en toe een update en schoonmaken, en je kon er weer mee verder. Tot voor kort. Ineens kreeg ik rare meldingen, startte de machine traag op, en trok hij mijn fonkelnieuwe breedbeelsscherm niet meer. Na wikken en wegen heb ik de kast bij de IT-man achtergelaten, die het oude spul eruit sloopte en er weer een "Ferrari" van maakte. Indertijd was 512 Mb intern geheugen voldoende, nu zit er 4 Gb in, nieuw moederbord, processor, enzovoorts. Het geheel zat in een klein plastic zakje, en in feite heb je daar een nieuwe PC in je hand. Eindelijk kan ik weer snel mailen, start de machine in een oogwenk op, en is 'ie gewoon heel stil geworden. In de toekomst zou een laptop ook wel mooi zijn, maar voorlopig ben ik dik tevreden!

2 opmerkingen:

aargh zei

Ja dat zou je bijna vergeten, dat je zo'n ding ook gewoon kunt laten oplappen in plaats van maar weer nieuw te kopen. Veel beter eigenlijk.

Aragog zei

Ik heb de mijne meer dan 10 jaar lang steeds weer laten oplappen, tot het echt eens tijd werd om een nieuwe te kopen :-)