woensdag 8 februari 2006

Zo heb je een fiets..



Vorig jaar wist ik het opeens; "ik koop een nieuwe fiets".
Mijn oude had nog een redelijke inruilwaarde en ik had nog geld.
Voor € 200,- werd ik de trotse bezitter van een heuse Gazelle, mèt Ankie van Grunsven-ketting om het ding goed af te sluiten. Samen trapten we een hoop lol en kilometers.
Hij fietste geweldig en ik was niet van plan hem af te staan..
Gisteravond tegen achten nog even een boodschap bij de Golff op de hoek gedaan, daarna afgesloten in de berging gezet. Helaas kan iedereen daarbij, en vanmiddag om één uur toen ik naar mijn werk wilde fietsen drong het tot me door dat mijn mooie Gazelle verdwenen was.
Nee, ik had 'm niet ergens anders en nee ook niet uitgeleend. Eén of andere idioot had het hek weer van slot gedaan, waarna een andere idioot met grijpgrage vingers mijn fiets meenam.
Morgen dus aangifte doen. Ik had gehoopt dat ik pas voor m'n werk weer op het politiebureau zou komen. Niet dus. Een geluk is dat ik vorig jaar een fietsverzekering had afgesloten. Ik wist alleen niet meer waar. Meneer de Vries (de fietsenmaker) had mijn framenummer niet geregistreerd. Gelukkig bood een telefoontje met Unigarant uitkomst; ik was verzekerd en de schade gedekt. Na inlevering van Proces-Verbaal van aangifte en twee originele sleutels wordt de fietsenmaker ingelicht dat ik een soortgelijke of net zo'n fiets mag komen uitzoeken op kosten van de verzekering. Schadeformulier wordt me toegestuurd, dus we zien wel.
Het maakt mijn baalstemming iets beter, maar ik mis mijn mooie tweewieler wel!
Moest vandaag lopen naar 't werk.. nu een leenfiets van de baas, maar ja, niks fietst beter dan mijn ouwe trouwe Gazelle..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb jouw fiets. Voor 300 euro mag je 'm terug hebben, anders gaat ie naar Oost-Europa...

Malice

Anoniem zei

Ik dacht dat er alleen fietsen in Amsterdam gestolen werden. Hoewel mijn vorige-vorige fiets werd bij de Zeihuuv in Emmen gestolen. Nu heb ik al 2 jaar mijn "nieuwe" fiets uit Emmen en die houdt het nog prima vol in Amsterdam. Zo zie je maar, in Amsterdam heb je meer liquidaties, in Emmen worden meer fietsen gestolen.....