maandag 6 februari 2006

Slaap en katten


Vannacht beroerd geslapen. Redelijk op tijd (iets na twaalven) op bed gekomen, en vervolgens wakker gelegen tot een uur of twee. Mijn benedenbuurman heeft een ouderwetse "bimbamklok" zo noemde ik het vroeger altijd, er stond er één bij over-oma op de kast. Aangezien deze flats niet meer dan betonnen blokkendozen zijn, en dus ook erg gehorig, hoefde ik vannacht niet op de wekkerradio te checken op welk tijdstip ik nog wakker was..
Ik heb het één uur, half twee en twee uur horen luiden.. Ik moet in slaap gevallen zijn, toen ik wakker schrok van een enorm kabaal onder aan de flat. Twee katten bevochten elkaar op leven en dood. Toen er één afdroop bleef de ander voor dood midden op straat liggen. Later wel weer bijgekomen kennelijk, want half uur later was 'ie weg. Het was een hels kabaal, en voor ik met een emmer water kon gooien was het weer voorbij, en ik was weer klaarwakker..
Tot een uur of zeven geslapen, tot de vuilnisman langsreed voor de grote container.. Daarna vond de brandweer het ook nog ff nodig om langs te komen met toeters en bellen omdat opa in de aanleunwoning weer met zijn sigaar onder de rookmelder zat.. Nee, jofel was 't niet vannacht.
Om half elf aan de warme hap, in de overtuiging dat ik om 12:00 uur moest werken. Verkeer(d) regelen bij de FC Emmen. De website leerde me dat het veld een modderpoel was, en ik vroeg me dus al af wat en hoe, tot mijn collega belde en me vrij gaf. Zit je dan met je mond vol tanden (en hutspot).. Nu dus maar tafeltjes monteren bij m'n ouders, zou al maanden gebeuren.. Het strijkgoed doe ik morgen wel even..

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, klinkt als een nacht van mij!
Als er één iemand/iets lawaai maakt, besluit de hele omgeving lawaai te maken..grr!
Ik zie jou ook al helemaal voor me; knarsetandend onder je kussen te wensen dat je op een onbewoond eiland woonde (althans, zo gaat het bij mij dan) Hopelijk gaat het aankomende nacht beter. Trusten vast ;)

Groetjes!

Anoniem zei

Laat me raden: die katten:
Jaaaasper !!!
Peeeeercy !!!

Michel zei

@Alice; ik heb t ze niet gevraagd, en in het donker zijn alle katjes grauw..Dat zijn toch de "buurkatten"?

Anoniem zei

Wat een drama. Waarom praten die katten hun ruzies niet gewoon uit zoals wij op school doen met de kids. Gewoon in de kring en elkaar laten uitpraten. Dan gaat het zeker een paar uur goed!

Anoniem zei

Hoi, lieve Mies...

ik laz jouw verhaal en ik dacht: dat ik exakt, hoe het hier gaat, altijd.. ik woon in een quartier, waar studenten er veel zijn en families met kinderen.. en het is altijd geluid van alle siden...:-(

Tegenover is een groot-familie met leuke italiaan mensen... ik vind het leuk, om te zien, dat zij zo goed met elkar kunnen... maar een teenager, zij spelt altijd hetzelfde lied op haar CD-Player en heel luid... 15-20 minuut en dat 3-4 mal de dag...:-( en avonds zijn het andere muziek-liefhebbers, die me hulpen, wak te blijven...:-)

veele groetjes...
Meli