vrijdag 30 juni 2006

Zwarte Pieten


Het is gebeurd. Balkenende 2 is exit. Gister weinig te doen gehad dus uit verveling voor de TV gehangen tijdens de dienst,da's op zich makkelijk verdienen maar heeft niet mijn vookeur. D66 kwam naar voren met een statement, en waar ik geen rekening meer mee hield; ze lieten de bom onder het kabinet ontploffen. Wat nu? Dat ik het beleid geen warm hart toedroeg is duidelijk, maar aan een demissonair kabinet hebben we ook weinig. JP de MP is naar de Majesteit gegaan en heeft misschien een koekje bij de thee gekregen. Uithuilen en opnieuw beginnen? Wouter Bos ruikt zijn kansen al, misschien wordt het tijd om stuivertje te wisselen?

Als het vertrouwen in Verdonk al meerdere keren (sorry ik hou de tel niet meer bij) is opgezegd en ze kan vrolijk verdergaan, waar blijf je dan met je geloofwaardigheid? Aan de andere kant heeft D66 al die keren mokkend in het zand gebeten.. Nòg een keer was ook niet realistisch geweest voor de "splinter die mee mag zweren". Dat ze nu de zwarte piet krijgen toegeschoven, zo werkt het nou eenmaal. Het wordt er wel weer een stuk interessanter op in ons landje..
Ik hoop in elk geval dat er geen "rompkabinet" komt dat nog een half jaar doormoddert.

Wordt ongetwijfeld vervolgd!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zou zeggen, kom maar op met die verkiezingen, maar dan krijg je weer gezeik rondom de begroting die in september gepresenteerd moet worden.

Anoniem zei

*zucht*
Nu moet ik weer gaan bedenken waar ik straks op moet gaan stemmen... politiek heeft niet echt mijn interesse, maar ik ga niet mijn stem voorbij laten gaan.