maandag 3 juli 2006

Koken?


De hitte speelt me parten. Vandaag om een uur of zeven op bed gekomen na een nachtdienst waarin weer eens niets te doen was. Ik baal nog steeds dat ik mijn camera niet bij me had vannacht. Al was het maar om mijn snurkende collega te fotograferen. Nee, omstreeks 5 uur ben ik uit het raam gaan hangen om een frisse neus te halen. Aan de horizon werd het bloedrood en een snikhete dag kondigde zich al weer aan. Vanuit het bureau hebben we een prachtig uitzich op de Es, één van de weinige stukken landbouwgrond die Emmen nog rijk is. Volgende keer een foto.
Vandaag tot half twee geslapen met tussenpozen en door de hitte mijn bed uit gestoomd..
Nu vond ik het hoog nodig tijd worden voor een blogje. Ondanks de hitte ben ik vandaag vastbesloten niet toe te geven aan de verlokkingen van de Chinees op de hoek, of de Shoarmaboer waar een medelandse kennis de scepter zwaaide (?) Het is al weken een dooie boel daar, kennelijk is het geld dat gewassen moest worden inmiddels hagelwit..

Nee, Mies kookt vanavond! Gemakkelijk pasta à la Mies.. Het water kookte en met één vloeiende beweging (hoezo klungelig, Malice?) De zak spaghetti in de pan. Zonder wiskundige berekeningen viel de pasta in een perfect symmetrische 360 graden uitelkaar in de pan..
Een foto waard dacht ik.. Bij dezen. Eet smakelijk allemaal!

Parmezaanse kaas..iemand?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kunstig plaatje... ;-)

Anoniem zei

Ook spaghettiwerpen is duidelijk mannenwerk. Prachtig, prachtig!