donderdag 12 oktober 2006

Kleine hoekjes :-(

Het moest nodig gebeuren; de afwas. De troep stapelde zich op en om nou drie dagen pasta te eten leek me niks. Dus de pan leeg, kliekjes in de vriezer en de pan schoonspoelen. Enthousiast zette ik er de hete kraan op, en merkte te laat dat er teveel water over de rand kwam.
Een fontein van heet water schoot over het aanrecht waar ik aan stond te boenen. Gloeiendegloeiende..en de rest laat ik aan jullie verbeelding over. Vijf minuten later lag de keukenvloer vol haastig uitgeschopte kleren en water, en stond ik onder de lauwe douche, eerst water, de rest komt later, want je hebt EHBO of je hebt 't niet..
De brandzalf die ik vorig jaar kreeg verlicht de plekken een beetje, maar de broekband moet iets lager, anders is het niet echt prettig :-( De afwas heb ik wel afgewerkt, en de vloer gedweild, dus het is allemaal goedgekomen.. Ik ga vannacht aan het werk, en doe kalm aan, misschien moet ik eens aan gevarentoeslag op vrije dagen denken?

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb je soms zo'n leuk keukenboilertje? Reuze handig die dingen, maar wel je hoofd erbij houden.

Anoniem zei

Ik vind dat jij morgen in bed moet blijven....hoewel, het ongeluk kan ook in slaapkamers toeslaan.

Michel zei

@Aargh; zo'n ding waar je je hoofd aan stoot als je bij de wasmachine bent :-( Handig hè?

@Alice: Komt helemaal goed, vannacht nachtdienst dus kom mn bed het grootste deel van de dag niet uit :-)

Anoniem zei

Zelfs in bed kan het nodige gebeuren. Ben een keer met bed en al dubbelgeklapt. Was welliswaar een ondeugdelijk opklapbed (hij deed zijn naam eer aan, maar toch)

M.

Anoniem zei

Afwassen is ook gewoon helemaal niet leuk!

kraker zei

Hey mies dat overkomt mij ook wel eens hoor. Ik had laatst de kraan open gedraaid om even een pan om te spoelen, maar was te moe om er verder bij na te denken. Ik ging lekker op bed en bemerkte de volgende dag dat de kraan nog liep.
dom dom dom dat weet ik nu, heb ondertussen de eindafrekening ontvangen en moet 78 euries bijbetalen voor de bijna 60 kubieke liter water die ik zo even door de gootsteen had gespoeld.
Ben wel erg blij met de overloopbeveiliging anders had ik echt kunnen zwemmen zoals van de week het geval was. Afvoer verstopt van de wasmachine.

Michel zei

@ Aefke; welkom op mijn blog, hoe kom je hier verzeild?
Je bent toegevoegd aan de lijst hoor, ik zal ook eens bij jou rondkijken.

Anoniem zei

Ooooh ik verbrand ook zo vaak mijn vingers door die veel te hete kraan. En dan denken dat we door schade en schande wijs worden? Blijkbaar niet....