maandag 2 oktober 2006

Spekkoper

Volgens Van Dale is een "spekkoper" iemand die rijk is geworden
of van een situatie profiteert.

Vandaag ben ik in dubbel opzicht spekkoper.
Berichtte ik al van mijn stofzuiger die besloot in staking te gaan; ik ben vandaag naar de winkel geweest met het ding, nadat de poetsvrouw zich met M's apparaat behielp vanmorgen (ik had 'm uit zijn flat geleend). Helaas, ik had de bon of het garantiebewijs niet meer, maar het noemen van de postcode en het huisnummer, en de vermoedelijke aankoopdatum hielp.
Vlug werden de gegevens in de computer gecheckt. Dankzij mijn blog wist ik wanneer het ding was aangeschaft. Geen enkel probleem meneer!, het geval werd van me overgenomen en wordt gerepareerd, onder garantie.

Omdat ik toch een auto ter beschikking heb, had ik meteen de ouwe stofzuiger ingeladen, die ik zeer milieubewust bij de "milieustraat" van de gemeente heb afgegeven. Daar houdt hij nu afgedankte koelkasten, computers en (oude) beeldschermen gezelschap.

Op de terugweg kwam ik bij de Kwantum langs, waar ik anderhalf jaar geleden een mooie bureaustoel kocht, waarvan helaas door slijtage de rechter armsteun was gebroken. Eerder dit jaar deed de verkoopster nog erg moeilijk omdat ik geen aankoopbewijs had.

Nu was de eerste beste verkoper die ik de zaak uitlegde niet te beroerd om me te helpen. Ik keek wel vreemd op toen hij een doos lostrok van een stoel van hetzelfde model, en daar een splinternieuwe rechterleuning uithaalde. Ik protesteerde niet, nam de leuning in ontvangst en verliet zonder deze te hoeven afrekenen het pand, half en half verwachtend dat de manager "houdt de dief" roepend achter me aan zou lopen. Nee dus, ze vonden 't allemaal prima.

Thuis meteen de gebroken steun gedemonteerd en de nieuwe eraan gezet. Nu zit ik weer op mijn vertrouwde computerstoel, leve de service van Kwantum!

Jullie begrijpen, ik heb flink geld uitgespaard vandaag, en da's maar goed ook, de poetsmiep was al duur genoeg, dankzij mij kan ze weer "gekraakt" worden (rugbehandeling)..

Zo helpen we elkaar, dat zou vaker moeten gebeuren!

5 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Blijkbaar hadden de verkopers vandaag allemaal een goede dag, en toen je de vorige keer was, net niet?
Maar mooi dat het zo opgelost is/wordt...

Anoniem zei

Wees gewaarschuwd, geen geopende (met plakbandjes weer dichtgeplakte) dozen kopen bij de kwantum. Ik kocht er inderdaad eens een lamp met ontbrekend onderdeel.

Anoniem zei

Leve de service! Ik heb tot twee keer toe service gehad van de eci. Ook heel aardig. Niks bewijs het maar ofzo, gewoon hersteld. Zouden meer winkels moeten doen!

kraker zei

Kwantum hallen of Hattum kwallen ?

Kwantum en de service? Hmm tja ik heb eens een leuke kapstok gekocht bij kwantum en dat ding stond zo leuk in de gang. Helaas heeft het de jas niet overleefd want toen ik hem wilde ophangen boog de kapstok eens heel statig voor over als of ik de koning was zij toen keurig krak meneer ( Kapstok sprak met 2 woorden heel netjes) en ging er prettig bij liggen. Maar ik begrijp dat de service wel goed is dus. Kijk eens aan kan ik me ook weer eens in de kwantum wagen.

Anoniem zei

Hey, ook hier wordt een rechterstoelleuning vermist....ik kan wel merken dat jullie broers zijn.