maandag 6 november 2006

...And justice for all..?

Vanmiddag werd ik gebeld door oom agent die de zaak van "mijn" veelpleger behandelde.
Ik heb hem gevraagd hoe de persoon in kwestie mij naam en toenaam kende, waarop hij vertelde dat ook getuigenverklaringen bij de verdachte terecht kunnen komen, als onderdeel van de processtukken.. Fijn, en ook bleek dat hij inmiddels op vrije voeten is wegens gebrek aan bewijs. Je moet er kennelijk bovenop staan terwijl hij inbreekt. Waarschijnlijk kwam hij me dat vertellen om het eens "in te wrijven".. Justitie krijgt dit nog te horen van de diender in kwestie, en ik kreeg de tip om verklaringen te melden aan "meld misdaad anoniem" als ik mijn naam niet wilde prijsgeven. Ook moest ik direct bellen als ik gevolgd of bedreigd word of me zo voel. Ja daag.. Die anonieme lijn meldt niet acuut door aan de politie.. Ik had eer van mijn werk dacht ik, en de verklaring zat potdicht.. Kennelijk niet dicht genoeg.. Vandaag is het vertrouwen in justitie een beetje gedaald, en dat zegt veel voor een gezagsgetrouwe "koddebeier" als ik ben :-)

Nouja, we gaan weer vrolijk verder, volgende keer maar gewoon geen voorrang geven als ik'm tegenkom.. Ook een oplossing.. Hier zat ik vandaag even mee, maar ik zou de volgende keer net zo snel weer bellen....

5 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Ook al geef je niet aan dat je anoniem aangifte wilt doen, ik vind het niet kloppen dat een misdadiger de naam van die persoon zomaar kan achterhalen...
Voor het geval het nodig is, het huis hiernaast staat nog steeds leeg... ;-)

Anoniem zei

Jammer dat Prins Bernhard er niet meer is he? Anders had je die veelpleger de volgende keer gewoon van katoen kunnen geven. Anders ga je toch gewoon onderduiken bij M..

Anoniem zei

Het is toch belachelijk dat je moet bellen naar meld misdaad anoniem als je niet wilt dat de boef je naam kent? Het lijkt me logisch dat ze namen weghalen als de getuigenverklaringen bij een verdachte terechtkomen.

Anoniem zei

Ik vind het echt een vreemd verhaal. Sterkte Mies!

Anoniem zei

Lullige gang van zaken!