vrijdag 3 november 2006

Mijn dag

Eigenlijk had ik vandaag moeten werken. Geen probleem op zich, ware het niet dat ik graag afscheid wilde nemen van buurman B. Ik ken hem al sinds ik een klein kereltje was, hij woonde al meer dan dertig jaar in de straat waar ik ben grootgeworden. Het was dan ook niet meer dan logisch voor me om mee te gaan naar het afscheid en de begrafenis. Ik heb het er de afgelopen week best moeilijk mee gehad, nog mis ik hem in de straat en in het centrum. Altijd even een praatje maken of een hand opsteken, zo zal ik me hem blijven herinneren..

Ik moet de planning van mijn werk een groot compliment maken dat ze een dag lang hebben rondgebeld voor vervanging toen ik aangaf dat ik vrijdag geen dienst in Assen kon draaien in verband met deze gebeurtenis. Het is gelukt, en ik ben de rest van de dag vrij dus.

Net toen ik de deur uit wilde gaan, belde mijn chef me op. Wat bleek; mijn klopjacht op flatscreen stelende veelplegers heeft een staartje gekregen. De "zware jongen" is inmiddels weer vrij en liep vanmorgen het kantoor van mijn werk binnen met het verzoek om een "goed gesprek" met mij. Aangezien de chef het verhaal niet kende, heb ik dat in het kort verteld.
De man in kwestie is met zachte drang de deur gewezen, nadat hij een telefoonnummer had achtergelaten. Ik heb meteen aangegeven niet te geloven dat hij ineens een koorknaapje geworden is, en dat ik dus geen enkele behoefte heb om met hem te praten.
Ik heb dus na het gesprek meteen het bureau gebeld, en ga even met de agent praten die de zaak in behandeling heeft gehad. Het moet niet gekker worden dat hij mijn naam kent, en ik heb geen zin om als "beschermde kroongetuige" mijn leven ergens op het platteland van Montana of in Braziliƫ te slijten ;-) .. Wordt vervolgd dus.

De rest van de dag maar ff gebruiken om in huis wat te redderen.. Misschien ga ik er zelfs nog wel uit als het ophoudt met hard regenen..

5 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Da's fraai idd, dat die man je naam kent... Met zulke gegevens zou toch zorgvuldiger omgesprongen worden, zou je verwachten.
Je kunt ook onderduiken in een plaggenhut in de Drentse bossen natuurlijk, of op de hei, of ergens tussen de Groninger koeien gaan zitten... daar zoekt ie je niet, hoor. ;-)

Anoniem zei

Geen fijne dag zo. Hoewel een mooie plechtigheid soms ook troost geeft.
Maar wat een rare toestand dat die dief zomaar aan jouw naam kon komen. Toch iets om even achteraan te zitten lijkt me!

Anoniem zei

Ik zal B. ook een beetje missen ook al kende ik hem niet, hij zat altijd te zwaaien achter het raam.

Wat dat laatste betreft:
Gewoon M bellen dan kunnen jullie hem samen wel aan...en The Malice kan buitengewoon goed krabben.

Anoniem zei

Krabben tussen het chips eten door en vanaf 240 km afstand is niet echt een steun.

M.

Anoniem zei

Wat lijkt me dat naar zeg! Onderduiken lijkt me eigenlijk niet echt een toffe optie. Sterkte!