zondag 29 oktober 2006

Duitse beslommeringen

Gister was ik vrij, en besloot ik een dagje Duitsland te gaan doen. Eerst naar de Marktkauf in Meppen om een goudeerlijke oerduitse Döner Kebap bij de lokale Turk te nuttigen. De Zaziki smaakt zoveel beter dan bij ons.. Daarna vast voorgenomen een kar vol Duitse lekkernijen vol te laden, en uiteindelijk met een paar fijne sloffen en duitse broodjes en nog wat snoeperij te eindigen. Daarna door naar de "Getränkemarkt" voor een kratje (h)eerlijk Duits bier.

Meppen kende ik wel, dus koers gezet naar Lingen, 15 km. verderop. De auto in de parkeergarage van de MediaMarkt gezet en lekker rondgekeken. Het viel me op dat de Duitsers vrij rustig en beleefd zijn in het verkeer, waar ik in ons kikkerlandje al lang was ingehaald.
In Lingen een minder leuke ervaring gehad; er liep een kerel met overduidelijk Nazi-sympathieke teksten op zijn shirt en een camouflagebroek die aan het oostfront niet was opgevallen door de stad. Hij schreeuwde tegen iedereen en alles, en toen hij mij passeerde begon hij me aan te spreken. Ik zie er helaas Arisch uit, dus hij was uitermate vriendelijk. Ik heb hem straal genegeerd en ben een zijstraat ingelopen, intussen het kippenvel van me afschuddend.
Iets verderop was de duitse sterke arm een inbraak aan het opnemen, en de jongen was ook al verdwenen anders had ik ze aangesproken.. Een vreemde ervaring, griezelig dat zoiets kan in Duitsland..

Na anderhalf uur hield ik Lingen voor gezien, en ben teruggereden naar Meppen.
Ook daar was nog een supermarkt open, maar je kon er niet pinnen, dus maar weer verder gegaan, mijn maag rammelde behoorlijk inmiddels. Bij "Pane e Vino" een lekkere pizza gegeten, met artisjokken, asperges, champignons en salami, zodat ik mijn caloriëen weer binnenhad.
Met een betoverende glimlach van de serveerster (eerder die dag al sjans met een leuke pompbediende in Lingen) begaf ik me naar de auto. Daar aangekomen sprak een man met een fiets aan de hand me aan. Of ik 90 eurocent kon missen. Hij zag er niet uit als een bedelaar, en bleek 10 km te hebben gelopen met een fiets met lekke voorband. De fietsenmaker wilde het niet repareren omdat de man 90 cent tekort kwam. Hij zag er betrouwbaar uit, en de band was goed plat. Ik gaf hem een euro (stimmt so), en de man vervolgde tevreden zijn weg.
Wij Hollanders leren als kind al een band te plakken, zei ik. De man bleek een handicap aan zijn been te hebben (oorlogswond?) dus slikte ik m'n woorden weer in.

Met de boodschappen retour Nederland, vandaag een dagje "stad" bij een vriendin op bezoek, die zich (net als ik) erg op het bezoek verheugt, dus ik ga me maar eens op weg begeven.
verslag volgt.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Tot mijn grote verontwaardiging moest ik weer constateren dat je niet alle Duitse beslommeringen op je hebt genomen.....weer geen slechte Duitse politieserie....

Anoniem zei

Veel plezier vanavond. Leuk zo'n dagje toeren. Ik heb binnenkort ook een dagje vrij. (Mag ook wel met meer dan 50 overuren) Misschien ga ik ook wel toeren.

Anoniem zei

Binnenkort kan the malice over de autobahn naar de Duitse mediamarkt voor haar slechte Duitse serie.

M.

AnJoyMe zei

Heerlijk hè, zo'n dagje "niets moet, alles mag", en dan nog lekker eten ook.
Jammer van zo'n nazi-mannetje die in feite je dag verpest :S

Anoniem zei

Meer mensen doen dat hier in de buurt, ik ben nog nooit wezen winkelen in Meppen maar misschien komt het er deze week van. P heeft een weekje vrij, er liggen plannen richting Duitsland.

Anoniem zei

Hihi! Wat ben jij een flirter zeg! Wellicht zegt dat ook iets over mij, dat ik juist dat stukje eruit haal...
Heb je trouwens mijn nieuwe links al bewonderd, op jouw aanraden? ;-)

Anoniem zei

Hihi! Ik moest ff heel erg lachen om je berichtje op mijn log. Jij bent dus eigenlijk gewoon ook een literaire lellebel. Een boek losflirten bij een vriendin! Goed bezig! Ben wel benieuwd wat je van kluun vindt. Eigenlijk is hij ook een literaire lellebel. Al nieuwsgierig? ;-)

Anoniem zei

Hallo Michel!
Hier weer een teken van leven! Leuke blog, deze. Klinkt zeer relaxt zo'n dagje Duitsland.
Maar wil je er niet zo inwrijven dat iedere Nederlander banden kan plakken? ;) Ik verwijs ff naar mijn blog van 2 maand geleden..
Groetjes!

Anoniem zei

En ze hebben er dus lekkere taartjes. En nog veel meer lekkere dingen maar die kan ik nu niet allemaal opnoemen want ik moet nodig aan de mohnstollen!

Anoniem zei

Las ik niet op een andere log ook al een stukje over Duitsland?

kraker zei

mies kerel je bent een echte levens genieter. Ik wilde wel dat je mijn buurman was. Kochten we om en om een kratje. en ja die nazi zou ik ook negeren. He die pizza zaak zit die midden in meppen ik ben er eens met maatje A. Gyros wezen eten was echt lekker en er zat volgens mij een discotheek naast. We kwamen van de marktkauf en hadden de kofferbak vol bier en rum.