donderdag 24 mei 2007

Ik zal handhaven


Eindelijk, het is serieus.Vanaf vandaag mag ik me officieel BOA noemen.
De papieren heb ik al twee jaar op zak, maar tot nu toe was ik niet officieel aangesteld, laat staan beëdigd. Vandaag is daar verandering in gekomen.
Ik moest er voor naar Assen, maar da's al zo'n routine dat ik het op de automatische piloot deed. Een leidinggevende reed mee. Bij de politie volgde een speech van een hoofdinspecteur en een onderhoudend verhaal over integriteit. een bonte verzameling uniformen legt eed of belofte af. De man die ik voor een douanier hield bleek achteraf een jachtopzichter te zijn..

Nadat ik had beloofd dat ik geen steekpenningen aan had genomen en/of andere omkoperij had begaan mocht ik mijn aanstelling bekrachtigen met een "Dat verklaar en beloof ik". Het is officieel; ik mag nu dus alle foutparkeerders aanpakken. Weer een uitdaging erbij.. Beladen met bloemen en een mandje "eerlijke handel" van de wereldwinkel keerde ik huiswaarts. Een geslaagde dag!

9 opmerkingen:

Unknown zei

Ow jee, dat wordt dus oppassen in Emmen en omgeving. Ik zal de Pandaclub waarschuwen ;-)

Groetjes WW

AnJoyMe zei

Moeten we je nu ook netjes gaan aanspreken met meneer en u? Of mogen we gewoon Mies blijven zeggen...

Anoniem zei

Gefeliciteerd. En nu bekeuren maar ;-)

Anoniem zei

Hoera, eens kijken of je de records van bekeuringen uitschrijven kunt verbreken. Veel succes met bekeuren en veel plezier met je leuke kadootje van de wereld winkel. Origineel. Een bosje bloemen is niks met dit weer.

René zei

Heb liever geen parkeerbon, maar komt toch nooit in Emmen, dus van harte en schrijven maar die bonnen !

Anoniem zei

Proficiat!
(al dacht ik: BOA, BOA, wie laat zich nou ombouwen tot een slang?)

Anoniem zei

Op de een of andere manier verstuurde ik mijn bericht hierboven voordat ik mijn gegevens had ingevuld. Nieuwe poging nu.

Michel zei

@Sara: dank voor je berichtje en sorry voor het jargon; BOA is Buitengewoon Opsporings Ambtenaar.

@René; ik bekeur alleen in Assen dus van mij geen last in Emmen :-)

@Anjoyme: Mies is prima hoor :-)

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je beëdiging!