maandag 13 augustus 2007

Alweer Taal



Tja, als taalfanaat kan ik het even niet laten jullie te vermoeien met wat voorbeelden van "taalverloedering", maar ook met snel integrerende buitenlanders, de problematiek was er in de jaren '80 al, leve van Kooten en de Bie, en nog beter; leve Youtube. Natuurlijk, een jaar geleden ongeveer blogde ik over taalverschraling en "muggenzifterij" (uiteraard mèt tussen - N). Ik heb nog een paar dagen vakantie en had dus even de tijd om wat op te zoeken, je komt ze toevallig tegen.. Nadat mijn Iraanse kapster een prijslijst op het raam had gehangen met "nagels verzievigen" en een Nederlandse stagiaire me kauwgomkauwend en bloedserieus vertelde dat dat een speciale techniek was (en geen verhaspeling van "verstevigen") en de kapster vervolgens met een tondeuse mijn haar verklootte ben ik maar vertrokken. Ja ik ben eigenwijs, dank u, ik weet het. Maar dit kon ik toch niet laten gaan..Nagels om te verzievigen heb ik trouwens amper..



Ik ga nog even met nuttige dingen bezig en wat verplichtingen vervullen.
Ik zie jullie later..


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Versievigen met gel? Zeker weer iets moderns, ik versievig altijd lekker ouderwets met laurierprut.

AnJoyMe zei

Verzievegen... zelfs een zoek-actie op google levert niets op, behalve een verwijzing naar jouw weblog.
Speciale techniek, ja, vast... ik heb geen ervaring met dit soort dingen, en als ik dit lees, zal ik dat ook nooit krijgen!
Werd er heel lang geleden ook niet iets met nagels gedaan, maar dan als martel-techniek?

kraker zei

Vraagje:
Zie ik in het weerspiegelen van de deur onder de klink een kist bier staan of lijk het maar zo hahaha.

Anoniem zei

blijft leuk...taal
vooral de verhaspelingen
zelf in de taal van hart vinden ze plaats....