woensdag 27 februari 2008

Kaarten

Daar zit je dan, wachtend op de post. Vandaag pas laat werken, dus even tijd voor mezelf. Ik wacht al tijden op het duplicaat van mijn OV chipkaart, oftewel de voordeelurenkaart. Die zat dus ook in de nog steeds vermiste portemonnee. Mijn bankpasjes, dierentuinkaart, Bonuskaart enzovoorts zijn allemaal snel vervangen, zelfs een rijbewijs duurt maar een week om te vervangen. Tja, de Nederlandse Spoorwegen hebben daar geen boodschap aan helaas. Zaterdag ben ik uitgenodigd in Utrecht voor een verjaardag. Zonder NS kaart kost me de treinreis veel te veel, en volgens mij krijg ik nog geen restitutie. De NS dame van de helpdesk rekende me voor dat ik 3 tot 6 weken moest wachten op mijn duplicaat-kaart. Ik kreeg een brief van de NS waarin ik mijn kaart verwachtte. Niet dus, alleen een mededeling dat het op de kaart aanwezige saldo niet werd terugbetaald. Er stond niet eens saldo op  Zucht, de treinen rijden steeds stipter maar een kaart kunnen ze niet vlot fabriceren. Log apparaat nog steeds. Niet erg klantvriendelijk. Alleen rekeningen vanmorgen, ik denk dat ik de treinreis maar cancel.. Bedankt NS, ik verheug me op de volgende enquête die je ongevraagd in beeld krijgt als je treintijden zoekt op www.ns.nl. Handenwrijvend vernietigende cijfers geven over de "snelle service"..

 




Update: NS vertelde me telefonisch dat de kaart aangemaakt was en één dezer dagen in de bus moet vallen. Ik blijf hoop houden dat het vóór zaterdag is..

Update 2 op verzoek: hij is binnen, ik kan treinen morgen..

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Er is bijna geen bureaucratischer apparaat dan de NS, dat klopt. Een kennis van me werkt als freelancer voor ze en moet zijn nota's altijd in drievoud inleveren.

Anoniem zei

Ik kreeg een herinnering dat ik nodig een pasfoto moet opsturen. Ik heb helemaal geen pasfoto dus die moet ik laten maken, maar dat vergeet ik steeds. Er is wel altijd wat met die NS. Maar zonder korting reizen, dat zou ik ook niet doen....

kraker zei

Het is nu vrijdag avond mies, En?
We zijn met z'n allen erg benieuwd naar de uitslag. Hopelijk heb je hem gekregen , maar dat zal wel niet zo zijn.

Horen we het nog?

Anoniem zei

En uit opiniepeilingen blijkt dat de NS hoog scoort bij het onderdeel, tevredenheid klanten.
Allemaal kletsica.