donderdag 15 januari 2009

Stof zijt gij (2)


Een paar jaar geleden blogde ik over de aanschaf en de reparatie van een nieuwe stofzuiger. Het geval beviel nog steeds goed, tot het onlangs wat begon te haperen. Waarschijnlijk een breukje in het snoer, hij viel af en toe uit. Met in mijn achterhoofd het idee dat ik weer naar die electrowinkel moest waar ik 'm kocht, en waar ik bijna een maand op het apparaat moest wachten tot het klaar was, wachtte ik even met het nemen van een beslissing. Zie mijn blog van 10-11-2006. Omdat toch stofgezogen moest worden gebruikte ik het apparaat gewoon. Ook de "poetsmiep" die dinsdag in mijn huis bezig was had hem nodig. Ik kwam tegen drie uur van mijn werk, en wilde even lekker douchen. Ondertussen werd er driftig gepoetst in de woonkamer. Terwijl ik ingezeept stond te douchen viel ineens het licht en de ventilator in de douche uit. Oei. Ik vermoedde al dat er iets mis was. In het aardedonker graaide ik naar mijn kleren, trok wat aan en ging druppend poolshoogte nemen. "Liecht oitgevallen" zei poetsmiep. Ja, dat had ik ook al gezien..bedankt.. De stofzuiger was nog aangesloten en de stekker in het stopcontact. Ik vermoedde dat het daar aan lag. Ik heb de meterkast opengetrokken en de schakelaar weer omgezet. Even ging het goed; tot de stofzuiger weer aanging. Pats, de schakelaar ging weer om. Foute boel dus, kortsluiting. Ik vrees dat de binnenkant inmiddels "toast" geworden is, misschien moet ik een nieuwe stofhapper kopen.

Poetsmiep wilde het geval even laten afkoelen, maar ik had geen zin in ongelukken.
Nu zit ik dus met een ongezogen huiskamer.Ik heb het vermoeden dat de garantie verlopen is, en bovendien heb ik geen trek in die winkel en het weken wachten tot de reparatie klaar is. Het reparatiehuis twee straten verder is ook erkend reparateur van dit merk. Ik heb net een aanvraag gedaan voor reparatie, ik ben benieuwd..

4 opmerkingen:

AnJoyMe zei

En? Heb je al reactie? Zonder stofzuiger is niet handig. Als je nou nog een gladde vloer had, laminaat of zeil, kon je nog vegen en dweilen. Maar met vloerbedekking, ach, dat droogt zo slecht!

Michel zei

@Anjoyme: ze mailden me vanmiddag, snoer reparatie kost
€ 9,95 excl. arbeidsloon, dus dat is nog te doen. Hoop dat er niet meer mee aan de hand is..

Anoniem zei

Hihihi... ik stel me Mies voor, die onder de douche staat en licht valt uit:-), Mies... een nieuwe stofzuiger kan je ook bezorgen laten via grote koophuisen zoals Otto of Quelle... en ze zijn meestaal heel goedkoper... mij stofzuiger doet het al 15 jaar zonder een probleem... maar waarschijnlijk stofzuig ik ook niet zo vaak als jou poetsmiep:-)

Lieve groetjes
Meli

René zei

Toch gelukt met de header zie ik !