zondag 8 maart 2009

Nieuw werkwoord?

In de supermarkt gister:

Ik heb nog wat sokken nodig, waar liggen ze?

"Bij de SJALEN"

Sjalen? "Ik sjaal, jij sjaalt, wij sjalen?"

Dacht dat het voorjaar op komst was, gaan ze weer sjalen!

Ongelogen..dit kwam ik tegen. Het is droevig gesteld met de kennis van het Nederlands bij Super de Boer. Niks tegen boeren, maar dit?

Graag tips, want ik heb pas laat leren veters strikken, maar sjalen heb ik nooit geleerd, terwijl dat kennelijk deel uitmaakt van het Nederlands erfgoed..

3 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Je komt soms rare teksten tegen... Alhoewel ik aan deze zo voorbijgelopen zou zijn! Daarentegen kwam ik wel op een pakje Zeeuws Spek de tekst tegen: "Kwaliteit ût Fryslân"
Maar eh... ik wilde je mailen, maar mijn goeie pc (met email adressen) is nog steeds niet gerepareerd, en ik heb je email niet...
Dinsdag moet ik werken, overdag tenminste, vanaf een uur of vijf ben ik (zijn wij) thuis. Je bent welkom! We hebben wel om 19.00 uur even een korte afspraak gepland staan, maar dat duurt maar eventjes... We horen het wel!

Anoniem zei

OT: dankjewel! Wie is jouw broer dan? Groeten!

Anoniem zei

Eerlijk gezegd denk ik dat Annie Schmidt dit had goedgekeurd, dat ze het woord sjalen zelfs had gebruikt als het even zo uitkwam.