maandag 16 maart 2009

Springer

Ik kwam vanmiddag thuis van fitness, achter me hoorde ik toeters en bellen, ik ben maar even voor een ambulance aan de kant gegaan.. Die ene werd door een tweede gevolgd..ernstig kennelijk. Ik reed weer verder en zag tot mijn schrik dat de twee gele wagens allebei stopten bij mijn flat. Daar aangekomen bleek er al heel wat volk te staan. Ik kon nog net de flat in voor de politie kwam. Ambulancepersoneel was druk bezig met een man die van zes meter hoogte van een balkon was gesprongen.. Ik kende hem niet maar zag dat koortsachtig gewerkt werd om hem te redden, terwijl de politie inmiddels arriveerde en de straat met linten afzette. Het liep me koud langs de rug.. Vanuit het achterraam zag ik dat er met vereende krachten werd gewerkt om de man te stabiliseren en in de ambulance te krijgen..

De pers was inmiddels ook uitgerukt.. Ik zag dat de ambulance met blauw blauw vertrok, en waagde het erop. Ik wilde eruit, even weg van de plek.
Het zag zwart van de politie in de flat, maar toen ze me herkenden mocht ik gelukkig onder het lint door en kon in de auto stappen. De buren die beneden alles hadden meegekregen werden met behulp van twee agenten het huis weer in gejaagd; er moest sporen onderzoek plaatsvinden..

Ik ben maar gaan rijden om mijn schrik wat te boven te komen. Toen ik terug kwam was alle consternatie voorbij en sprak ik mensen die me vertelden dat de springer eraf was gekomen met twee gekneusde enkels en veel blauwe plekken. Aanleiding? een relatieprobleem.. Hij heeft ontzettend veel geluk gehad..

Wel vreemd zo vlak voor je deur..

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje, Mies...

arm mens, dat hij dacht, zijn enige oplossing zou zijn zelfmord te pleggen, wat goed, dat hij niet ernstig gewond geraakt is, ik hoop, dat ze hem in het ziekenhuis ook met de ziel-problemen hulpen...

Kan me heel goed voorstellen, dat je erg geschrokken bent... ik krijg het gevoel, dat het toch een aanrader is beter in zeeland iets vredelijks te doen dan immer zo betrokken te zijn bij erge gebeurtenissen, toch?

Ik denk aan je en stuur je mijn beste gedachte mee!

Lieve groetjes
Meli

Alice van der Plas zei

Gossie, dat zal weer een consternatie gegeven hebben! Gelukkig is het goed afgelopen met hem.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.