woensdag 18 januari 2006

Bloggen 2


Daar ben ik weer..eindelijk heb ik door hoe die verrekte template hier werkt..voelde me al een halve digibeet, maar ik heb meer te doen dan codes intikken. Het schijnt nu eindelijk te werken, en bovendien weet ik ook weer hoe ik moet inloggen, toch blond kennelijk ..

Vandaag de tweede vrije dag, thuis opruimen en de noodzakelijke dingen regelen, en hopen dat er leuke post is. Helaas, alleen rekeningen en huis aan huis bladen. Werktuigelijk lees ik ze, ook de column van ene J.S. die een lans breekt voor de plaatselijke "waailappenpartij" Voor de niet-kenners van Gronings dialect (ik beheers het slechts passief voor de goede orde) ; een waailap is iemand die uit zijn nek kletst. Het plaatselijke raadslid is een expert in onderbroekenlol en platvloerse humor, terwijl hij in de raad en daarbuiten mensen slechts schoffeert. Nu heeft hij een bandje laten meelopen tijdens een gesprek met een wethouder, en citeert daar nu naar hartelust uit. Weer een rel..goed, zijn we gewend, niet serieus nemen, eerstvolgende verkiezingen af door de achterdeur en nooit meer over hebben.
Wie schetst mijn verbazing dat de redacteur van voornoemd huis-aan-huisblad het voor hem opneemt en hem afschildert als één van de weinigen die het nog voor de burger opneemt..?
Laat ik vooropstellen dat ik niet zo goed ben ingevoerd in de politiek als onze persmuskiet M, maar deze column vond ik niet erg genuanceerd. Je hart mag dan rechts zitten (politiek gezien) zoals hij zegt, maar ik vind het een slechte beurt voor een journalist. Als er weer eens mensen zijn geschoffeerd en er komen negatieve stukken in het plaatselijke Dagblad, dan wordt er gehuilebalkt dat er een "hetze" wordt gevoerd.. ZUCHT! Ik kan me sommige mensen voorstellen die het allemaal erg kleinzielig en knullig noemen, waar gaat het nou over?
Als iemand dan ook nog de veelbelovende deun "Kiek kiek, dat is Emmer politiek" opneemt is het bij mij even teiltjeswerk...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja ze moeten altijd wat te zeggen hebben toch

Nou mooi dat je het nu door hebt
!!!

ROGIER

Michel zei

Heeft ff geduurd en veel zweetdruppels gekost maar ben t aan t doorkrijgen nu ja :-)

Anoniem zei

Laat me raden
Blijf Kalm, Stem Halm?

Michel zei

Nooit meer raden! :-)