dinsdag 16 mei 2006

Jagen en gejaagd worden


Ik zit sinds enkele weken op cursus.

Woensdag om 7 uur vertrekken, om 9 uur begint de lesdag in Vaassen, in een oud jachthuis van de Koninklijke familie, dat deel uitmaakt van de
kroondomeinen. Bernhard zal hier de nodige uitspattingen wel hebben gedaan toen Juul er even niet bij was ..

Rietgedekt huis middenin de natuur. Mooi. Al eens eerder geweest, toen was het winter. Nu staat alles in bloei en werk je met groepjes op het grasveld..
In enkele weken tijd probeert men mij klaar te stomen voor parkeercontroleur. Ik heb wel iets met wetten enzo, maar het valt voorwaar niet mee om met het weer van de laatste dagen in een slecht geventileerd lokaal onder het dak les te krijgen, en mijn ogen vallen dan ook regelmatig dicht. Ik ben met 2 oudgediende collega's, en 's avonds overnachten we in een hotel in
Epe.
Al tijdens de eerste voorstellingsronde wordt gewag gemaakt van de huwelijkse staat van enkele aanwezige heren. Ik observeer de samenstelling van het gezelschap met belangstelling, en erger me al gauw aan de ronduit sexistische opmerkingen aan het adres van één van de dames.
Waar gehakt wordt vallen spaanders zegt men, de eerste pogingen stranden.
's Avonds betrek ik mijn tweepersoonskamer voor één persoon, lekker in bad liggen weken. Met de douche thuis is niks mis, maar je moet het ervan nemen, en alles wordt door de chef betaald dus waarom zou je je niet aan het elfde gebod wijden ? (Gij zult genieten)..

's Avonds groot feest op het terras achter het hotel, Breezer, Raki (van de "medelandse" deelnemers) en sterke drank vloeien rijkelijk. Ik drink uit gezelligheid een glas mee, tot de hormonen van bepaalde personen gaan opspelen en het niveau tot nulpunt daalt. Ik neem vriendelijk afscheid en val op mijn kamer in een diepe slaap.

De volgende dag heeft de helft een heftig mauwende kater, en moeten extra stoelen aangerukt worden voor de mannen met hamers die de feestbeesten meenemen.. Desondanks is het erg onrustig in de klas, met name de "jagers" voelen zich weer opperbest. De docent probeert krampachtig orde te houden, maar het lukt niet. Ik hou me maar koest..
In 1974 schijnt een "zwembad-incident" te hebben plaatsgevonden tijdens het WK.
Ook hier is sprake van gespetter voortgezet in diverse kamers. Gelukkig niet die naast de mijne.
Misschien ben ik te serieus? Het gemiemel tijdens de maaltijd is ook zoiets. "Lust ik niet" is een steeds weerkerend gezegde.. Zalm met citroen, spare ribs en salade; ik smul! Geef me jouw portie dan maar! Mag ik ook een buikje hebben..ik hoef geen sixpack maar ik eet wel alles wat me voorgezet wordt.

Desondanks wil ik er geen negatief verhaal van maken, ik vermaak me wel..
Een indruk van de omgeving voor de liefhebbers.. Wilde zwijnen heb ik nog niet gezien,
laat staan gevangen..





5 opmerkingen:

Anoniem zei

En dat moet bekeuringen gaan uitdelen....

Michel zei

@Alice; sterker nog..sommigen doen dat al..

Anoniem zei

Hadden ze het idee dat het een cursus "hoe spring ik uit de band" was? Erg fijn voor degenen die wel serieus er mee bezig (willen) zijn.

Anoniem zei

Zo te horen moet ik maar geen parkeercontroleur gaan worden. Weer een mogelijkheid die afvalt :-(

Anoniem zei

Hmmm Michel een beetje Neuken kan geen kwaad toch? houdt je jong