maandag 15 mei 2006

Op fietse

Het is woensdagavond, ik ga boodschappen doen bij de Super op de hoek.
Via een achteromweggetje weer naar de flat rijdend merk ik de restanten van een paar breezer-flesjes en een bierflesje op. Ik slinger eromheen maar ik ben er al doorheen. Op 't eerste gezicht niks aan de hand, tot de volgende ochtend. Band plat. Nouja het zij zo, moet toch 2 dagen naar cursus. Collega G. haalt me op met de auto, lekker luxe. Vrijdag terug, maar nog steeds geen "tijd" lees : "zin" om te plakken. Zondag dan, ik verstoor de serene zondagsrust door de achterband bloot te leggen en met Simson te klooien. Achterband is al vaker geplakt, al gauw vind ik twee speldeprikjes. Snel plakken en verder vind ik niks, dus snel de band erin en oppompen..op hoop van zegen, en die kans is op de dag des Heeren wel groter dan door de week hoop ik.. :-) Helaas.. plat..

De maandag komt en ik moet rijden naar 't werk. Plan; fiets achterin en afgeven bij de fietsenmaker, en nieuwe band erin laten zetten. Strak plan.. 's Middags aldus uitgevoerd en leenfiets meegekregen. Een aftands vehikel, maar goed, is maar voor twee dagen..

Ik stap vol goede moed op, en rijd richting huis. Eerst bloemetje voor moeders kopen.
Onderweg een afrit met een auto die om voorrang roept. Ik knijp braaf de handremmen in.. Niks.. Shit.. Knijpen! Knap! zegt de achterrem en ik vlieg voor een hevig remmende auto.
De onderdelen vliegen uit de fiets over straat en het gaat net goed.. Met zweet voor de kop loop ik met 't geval over straat.. Kwaad op die *** fietsenmaker die me rotzooi meegeeft.

Direct na afgeven van het bloemetje verhaal gehaald bij meneer de V. die inmiddels in recordtijd de firmanaam heeft veranderd. Even vermoed ik een Kafka achtig tafereel als ik onbekende sleutelaars zie, maar daar komt de chef, die de onderdelen en de fiets in ontvangst neemt en smakelijk om mijn "bijna crash" moet lachen.. "Kan gebeuren" is het commentaar. "Kan gebeuren?" Ja zo lust ik er nog wel één man, ga fietsen! .. Het maakt weinig indruk, fietsen is z'n werk en hobby .. Opeens blijkt mijn eigen karretje klaar te zijn, ik mag het na betaling meenemen. 11 euri en een illusie armer vertrek ik.. Bij M en L hoorde ik dat zij inmiddels naar de fietsboer om de hoek zijn verkast. Serieus idee.. ga ik ook doen.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Boycotten die fietsenmaker...
Gelukkig is het goed afgelopen, maar toch... Absoluut geen reclame voor hem, een leenfiets meegeven waarvan de remmen niet of nauwelijks werken.
Kan me ook heel goed voorstellen dat je enorm geschrokken en kwaad was.

Groetjes, Anita

Anoniem zei

Vergeten de scherfjes uit de buitenband te peuteren?
Maar je hebt geluk gehad.

En geen zaken meer doen met die boef!

Anoniem zei

Volgende keer bel je de Mobiele Fietsenmaker, die komt de fiets bij u voor de deur maken, dikwijls nog dezelfde dag!
Kijk voor gegevens op o.a.:
www.fietsherstelaanhuis.nl