vrijdag 28 juli 2006

Herrie

Dat het weer voor verhitte gemoederen zorgt was algemeen bekend, maar ondanks dat ik er om een uur of tien uit moest en er een mals regentje begon te vallen was het fijn geweest als ik wat vreedzamer wakker geworden was vanmorgen.
Natuurlijk staan alle ramen open, zodat ik "live" kon meegenieten van de zoveelste breuk in de relatie van de benedenburen. Geschreeuw, gejank, gedoe, smijten met huisraad en deuren, en de nodige verwensingen.. Ik loop naar de kamer en ga kijken op 't balkon. Het speelt zich allemaal net buiten mijn zicht af. Het volume wordt luider, de bedreigingen aan het adres van de vriendin gemener, de hele flat geniet mee. Het is een betonnen blokkendoos waar je alles hoort.
Als ik zie dat het aantal passanten op straat groter wordt en ophoudt met passant te zijn maar het "theater" observeert, en mijn overbuurman me belt met een "live verslag" vind ik het genoeg. Ik breek het gesprek af en wil de politie bellen. Net op dat moment zie ik een surveillancewagen met gezwinde spoed de straat inrijden. Twee agenten stappen uit, twee waarvan ik weet dat ze "kort voor de kop" zijn, en waar je beter geen ruzie mee moet krijgen.
Met enig gepast geweld wordt de deur opengemaakt, buurman houdt 'm tegen maar de agenten zijn sneller. Het wordt snel rustig. Uiteindelijk wordt vriendin uit huis gehaald en vriendlief mag blijven, ik had 'm liever afgevoerd gezien. Ze vertrekt en komt nog één keer langs het balkon van vriendlief, de nodige scheldkanonnade's zijn niet van de lucht.

Ik geef ze een paar dagen dan is alles weer koek en ei en beginnen we weer opnieuw.
Schoonma kwam net dochter's spulletjes halen, buurman was inmiddels met piepende banden in zijn aftandse auto vertrokken. Ik hoop dat 'ie buurvrouw niet heeft ingehaald..

Het is nu weer vredig in deze zeer sociale buurt, waar de buren elkaar op deze wijze op de hoogte houden van hun wel en wee. Wat bof ik met zo'n buurt hè?

Ik ga me omkleden en mijn eerste parkeerdienst draaien..Nog niet alles is voor elkaar (dank aan de chef) maar ik ga me niet vervelen denk ik.

Wordt vervolgd..

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk hè, buren. Hier naast mij staat een woning vrij. Is alleen wel erg ver fietsen naar je werk. En of het dan zo rustig is, met ons als buren???

Anoniem zei

MG

Heel veel succes bij je parkeerdienst. Moet een relatie dan niet spetteren??? ;)

Anoniem zei

Hoelang wonen die buren daar al? Dat waren dan toch vroeger mijn buren als ik het goed heb bedacht? Nooit iets gemerkt van ruzies. Alleen van een kat die de knip op de deur had gedaan waardoor ze niet naar binnen konden. En boos dat ze waren dat de woningstichting niet kwam helpen!Maar dat waren vast andere buren dan nu....