woensdag 9 augustus 2006

Mobiel sjoppen

Eindelijk, daar is 'ie weer..

Als jullie denken dat shoppen iets voor vrouwen is, dan hebben jullie het mis.
Niet dat ik zoiets ooit zou denken, mijn vrouwelijke kennissenkring is wat dat betreft zeer geƫmancipeerd.. Na een intensieve week bij het SIVO in Odoorn had ik kennelijk de laatste restjes uit mijn GSM gehaald. Hoewel het geval nog maar 2 jaar oud is, gaf het na enige stuiptrekkingen de geest. Omdat ik toch nog dingen moest hebben beklom ik mijn stalen ros, om eerst maar eens mijn zadel te laten vastzetten. Helaas, ook de fietsboer was op vakantie. Afwachten dus, maar moet mijn zadel nog laten vastzetten.

Na enkele tussenstops bij mobiel-winkels in Emmen's bruisende winkelhart vond ik eindelijk het NOKIA steunpunt voor wanhopige eigenaren. Ik moest de foon een uurtje afgeven om er voor 20 euri nieuwe software op te laten zetten, iets dat nog uit kon gezien de leeftijd van het ding.
Een uur en enkele kleine aankopen later toog ik hoopvol weer naar de "Phone House" waar ik de plaatselijke penoze voor een honderdje aan DVD's en games zag aftikken aan de kassa..

Lekkere winkel dus. De verkoper had goed geoefend en bracht met enige dramatiek de tijding van het verscheiden van mijn mobieltje. Ik slikte een brok weg, bedankte de jongen en liep manmoedig naar een stil hoekje om dit verlies te verwerken...

Opeens had ik het en belde mijn provider, die me een andere telefoon kon aanbieden onder gunstige voorwaarden. Doen dus, en dit is 'm geworden, even een ander type dan de "ouwe" die nog best beviel. Omdat ik op de telefoon die ik nu gebruik geen afspraken kan noteren, werd ik niet herinnerd aan een prik die ik moest halen bij de GGD. Gelukkig kon ik de afspraak verzetten, anders had ik voor de kosten moeten opdraaien. Gek eigenlijk dat je blindelings op zo'n ding vertrouwt, en dat het een soort verlengstuk is geworden van je leven. Ik geef toe; ik kan niet meer zonder. Toch een leuke deal getroffen en dat ene uur nuttig besteed aan het kopen van nuttige zaken...Ik had er nog lol in ook.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je nieuwe mobiel. Ik hoop dat je eraan kunt wennen, dat vind ik toch altijd wel moeilijk. Trouwens, ik ben erg ouderwets en zet mijn afspraken in mijn Winnie the Pooh agenda!