vrijdag 11 augustus 2006

Bezoek!

Even uitblazen.. Gister had ik nog steeds vakantie en tegen een uur of twee kwamen drie dames op bezoek die wilden shoppen in het bruisende centrum van Emmen. Alles beter dan Drouwenerzand, waar het vermaak bestond uit het verbouwen van de slaapkamer, maar daarover zal A.wel bloggen denk ik. Die wilde in de vakantie zelfs behangen, maar ze heeft er maar van afgezien..

Na in elke keel een glas of twee cola te hebben gegoten en de nodige foto's te hebben gemaakt begonnen de shopkriebels de overhand te krijgen. Op naar de winkels dus. De nodige schoolspullen kopen bij de schoolcampus. Kaftpapier! Mooie kleurtjes, ik moest alles in schoolpapier kaften "vroeger", van dat saaie bruine.. en als ik er dan op tekende werd het eraf gescheurd door de leraar.. (Hey teacher, leave them kids alone) ..

M. wilde natuurlijk bij de Diddl merchandise kijken, gummetjes voor 5 euro en dat soort dingen, daar gaat je zakgeld.. De grootste knuffel moest €150,- opbrengen, pff..

Na de bloedhete V&D te zijn ontvlucht de dames op een ijsje (swirl en zoete zooi) getrakteerd, halve vierdaagse gelopen voor een geldautomaat :-(
Tot mijn verbazing werden er geen kledingwinkels bezocht en waren de schooldingen de enige aankopen, samen met Oostindisch dove inkt en kroontjespennen, ik dacht dat ze daar niet meer mee schreven..in Groningen is dat anders natuurlijk ;-)

Na het shoppen streken we neer op een muurtje bij Pipoos. "Ik heb honger" klonk het eensgezind. Dat bleek ook het enige eensgezinde te zijn bij de meiden. Pizza en Chinees werden afgebrand. Voor 16 euro wokken en dan alleen saté miemelen leek ons ook geen super idee.
Toch maar kijken. Onderweg kwamen we een shoarmatent tegen waar heerlijke geuren uit kwamen. Watertandend gingen we zitten waarna de kaart bestudeerd werd en de kids op echte authentieke Tunesische patat met appelmoes en frikandel (zonder varkensvlees?) uitkwamen.. De ander nam er kipfilet bij maar de salade bleef liggen. De shoarmaboer had gelijk toen hij zei dat de portie patat "genoeg" was voor M. Er bleef over. A. en ondergetekende gingen voor de shoarmaschotel met gesmolten kaas en paprika enz. Nu ik dit schrijf zit ik nog te smikkelen, oei wat was dat lekker !

Bij de natuurwinkel die we tegenkwamen werden vage stenen uitgezocht tegen kwaaltjes en kwalen. Een kennis van me liep ook de zaak binnen en gaf me advies wat voor ant-jicht steen ik waar moest kopen en over negatieve energie enz. Zweef zweef.. Ze maakte de optelsom; ik in het gezelschap van A. , J. en M... Gezinnetje dus. Lekker kort door de bocht die conclusie :-)
Laatste keer moest ik drie kwartier aanhoren hoe moeilijk ze het had. Wat mijn situatie was vertelde ik ook, maar werd snel vergeten kennelijk..

Na het bezoek aan die winkel moesten we M. nog meerdere keren bij de etalage van de Diddl winkel wegtrekken anders had ze er nu nog gestaan.. Net thuis aangekomen toen de regen losbarstte. Droog overgekomen dus..

Al met al een gezellig dagje met drie dames, waarvan er twee nog even mijn camera kaapten zoals ik net merkte. Foto's hou ik voor mezelf ;-)

Dames..dank jullie wel voor een geslaagde dag!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik dacht eigenlijk dat wij van die saaie Groningse mensen waren, maar getuige dit verslag valt dat wel mee. Krijg ineens een heel ander beeld van ons dagje sjoppen in Emmen: uit het perspectief van een instant-vader en -echtgenoot...
Hihihi... ik vond het ook reuze komisch... vooral toen ze me vroeg of je altijd een hemd droeg... ik had natuurlijk ter plekke kunnen controleren!

Anoniem zei

Tjonge! Uitputtende dames hoor.

Anoniem zei

Leuk dat er mensen speciaal naar Emmen komen om te shoppen. Ik ging vroeger juist uit Emmen vandaan om te kunnen shoppen!