donderdag 13 juli 2006

Het prettige leven van een schilder


In de afgelopen weken werd geschilderd in en rond mijn flat. De jongens van de Schilderswacht deden hun best in hoogwerkers en op Arbotechnisch verankerde ladders. Dat betekent wel dat ik rond 7 uur al gewekt word door de herrie van de hoogwerker en de radio die ze hebben. Komt nog bij dat boven mijn hoofd eindelijk nieuwe bewoners zijn gekomen die ook de nodige herrie hebben. Ach, het wordt er mooier door dus ik klaag niet.

Van de week kwamen ze aan de deur; de twee balkons (voor en achter) moesten van een nieuwe coatinglaag worden voorzien. Al gauw denderden vier schilders door 't huis met verfschoenen. Goed verzekerd volgens hen, en dat is maar goed ook.. Gelukkig geen verf in de vloerbedekking.. Er werd professioneel "gecoat"en ik mocht een dag lang mij niet op het balkon begeven. terloops werd ik gebombardeerd tot "de stadswacht" terwijl broer M. de schilders zo vol met koffie gooide toen ze bij hem bezig waren dat de Dixi werd platgelopen.. Of het mogelijk was om "stadswacht" te worden vroeg één van hen.. Ach, zei ik, je bent al Schilderswacht, kleine stap dus! Uitgeluld ..
Gelukkig mag ik nu wel weer op 't balkon, in tegenstelling tot de arme nieuwbouwbewoners van het Bos en Lommerplein in Amsterdam. Gelukkig heb ik genoeg Bos en Lommer om me heen, lekker groen hier.

Na gedane arbeid is het goed rusten zegt men. Dat bleek toen ik even uit het kleine raampje keek in de zijgevel van mijn flat. Lekker in het zonnetje, nog net geen biertje erbij maar wel lekker in de zon (wie döt mij wat vandage) .. Ach het elfde gebod is ook hier van toepassing..
Gij zult genieten..!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het lijkt me ook vrij moeilijk om schilderswacht te worden... Wel fijn dat het resultaat mooi wordt.

Anoniem zei

Als ik naar de onderste foto kijk, zou ik heel sterk de neiging hebben om per ongeluk een teiltje water leeg te gooien...

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Ze hebben nu tropenrooster zodat ze op tijd naar de Hoornse plas, oh nee, Ermerstrand kunnen.

M.

Michel zei

@Anjoyme; helaas kan dat raam niet open, maar de verleiding is groot ja :-)