dinsdag 11 juli 2006

Brak

Daar ben ik weer. Het enige wat ik echt wil is op de bank liggen en dom TV kijken,
maar de blog moet nodig worden bijgewerkt. Vannacht één nachtdienst gedraaid. Bij binnenkomst wordt geïnformeerd naar een collega die twee dagen daarvoor onderweg naar de late dienst bij Borger door een auto werd geramd, van de brandweer een gratis cabrio kreeg terwijl hij zat te wachten, en vervolgens met een mooie knalgele auto en veel lawaai naar 't ziekenhuis werd gebracht. Dat alles gadegeslagen door onze "internetcowboy's". Voor aanvang van de dienst hem gebeld, hij is er met veel geluk en wat kneuzingen afgekomen. Het is me het crash-weekje wel weer geweest..

De hele nacht een beetje dom niks zitten doen, op de wacht een best spannende thriller gevonden met een achterhaald crisisscenario waarin Guanatanamo Bay een heel andere rol speelde als heden ten dage. De verlichting in het cellenblok is kaduuk, met noodverlichting werken is nog te doen maar houdt niet over. Het bureau valt uitelkaar. Nieuwbouw pas over een jaar gereed. Tegen 1 uur zit ik er al ruim doorheen en sukkel op een bureaustoel en met mijn grote smakpoten op tafel in slaap tot een uur of half drie. Collega heeft 't licht al uitgedaan.
Om vijf uur wordt de collega ziek en misselijk en verlaat het pand. Een heel bureau voor mezelf..

Gelukkig komt om half zeven de aflossing en mag ik ook naar huis. Doodmoe val ik in slaap op bed, nadat ik de hele rit vanaf Assen achter het stuur tegen de slaap heb gevochten. Een derde crash kunnen we niet hebben.

Tegen tienen gaat mijn mobieltje dat ik tegen mijn gewoonte in naast mijn bed heb liggen.
Ik verwens de beller hartgrondig en neem dan toch vriendelijk de telefoon op. Uitgerekend de planning die wil weten of ik later in de week een andere dienst wil draaien.. Of hij me wakker belt.. Wat dacht je zelf? :-( De planner is nieuw en moet wennen. Vraag wel of 'ie in 't vervolg beter op het rooster wil kijken. Ik weet weer waarom ik mijn telefoon nooit naast mijn bed leg na een nachtdienst.

Om twee uur word ik na een onrustige slaapperiode wakker en weet dat om half drie een kennis voor de deur staat voor een kennismakingsles Tsjechisch. Ondanks mijn duffe kop breng ik het er goed van af, maar als ze weg is zak ik in..

Uit pure luiheid maar Chinees gehaald en natuurlijk vergeten de lege zak en bak weg te gooien..

Ik heb als laatste inspanning een DVD gehuurd om vanavond onderuit gezakt naar te kijken..
Morgen vrij en overmorgen weer laat. Leve de onregelmatigheid. De planner is voor meer structuur, maar dat is in de afgelopen vier jaar nog niet voorgekomen. "Rust in de roosters" noemen ze het bij de politie, en daar schijnt het ook niet te werken.. Ik ga bankhangen..

Gegroet..

1 opmerking:

Anoniem zei

't Is wel raak bij jullie, de laatste tijd... met de crashes.
Trouwens, zo'n dag komt in de beste kringen voor, hoor... moet kunnen af en toe. Niks mis met een keertje Chinees, dat doen wij ook wel eens. Koken kan morgen dan wel weer. ;-)