donderdag 24 augustus 2006

Batman!

Ik ben niet bang aangelegd..

Al een tijdje hoorde ik rare geluiden waarvan ik niet wist waar ze vandaan kwamen.
Ik sloeg er geen acht op tot ik even naar de WC moest en de gang in liep. Meteen vloog er iets groots en zwarts over mijn hoofd en knalde tegen de kamerdeur. Ik schrok me de blubber..
In de dierentuin heb je vlinders met een vleugelspanwijdte van 30 cm, maar dit was van een hele andere orde van grootte :-) Ik wist wel dat ze er zaten, zie een eerder blogje , maar nooit binnen gezien..Ik keek even rond en "Het" had zich verschanst boven de voordeur. Bij nader inzien was het een vleermuis, en ook niet zo'n kleintje. Ik had het door de voordeur kunnen laten maar dan was het in het trappenhuis verdwaald. Ik sloot dus snel alle deuren in de gang, op de keukendeur na.
Daar was het beestje al naartoe gevlogen maar had de open keukendeur niet gevonden.


Ik pakte een handdoek, want die vleerbeesten kunnen lelijk bijten in hun paniek.
Op een stoel en met een snelle beweging had ik het te pakken... Piepend en krijsend van angst liet het zich meenemen, terwijl ik geruststellende woorden prevelde.."Rustig maar jochie, komt goed.."
Op weg naar de keukendeur zong de melodie van "Batman" door mijn hoofd...
In de deuropening van de keukendeur liet ik hem los, hij vloog snel de nacht in, nog even zwaaiend met zijn linkervleugel.. Weer een goede daad gedaan.. Toch zijn het prachtbeesten..
Maar mijn dierenliefde is beperkt, denk niet dat ik dit met spinnen doe..

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Opvallend verhaal. Volgens mij staat ergens een radarstoor installatie van de lokalale
hezbollahcel of erger. Die beesten vliegen op radar dus dat is apart. Tot zover de stealth vleermuizen dus, aangepakt door de luchtafweer van de Meerstraat. Een gerustellende gedachte mocht de Rus de Noord-Duitse laagvlakte alsnog weten te passeren.

AnJoyMe zei

Het is zo simpel...
Dat beestje had gewoon dorst, en wist dat je genoeg te drinken in huis had (zie blog Circus). Gewoon elke avond een schoteltje met gerstenat op het balkon, en in no time heb je een tamme vleermuis.

Zie dat het gelukt is met de foto en de klok... ;-)

Anoniem zei

Je bent een held, inderdaad. Ik doe het zeker niet met spinnen, maar een vleermuis hoef ik ook niet in mijn huis...

Anoniem zei

Knalde tegen de kamerdeur? Ik dacht dat die beesten nooit ergens tegenaan vlogen, misschien inderdaad een gestoorde radar?
Maar goed hoor, en dapper!

Anoniem zei

haha, heel mooi dat ik dit lees!
Ik zat namelijk laatst nietsvermoedend op het balkon toen ik werd omsingeld door 2 vleermuizen. Blijkbaar zat ik te dicht op hun huisje. Mochten 'mijn' vleermuizen bij me intrekken, dan roep ik jou om ze te verwijderen :D