donderdag 17 augustus 2006

Prenten!

Vandaag mijn allereerste zelfstandige parkeerdienst. Ik heb er vannacht van wakker gelegen, maar de collega haalde me vanmorgen om 8 uur op en de stemming zat er meteen in.
Op kantoor in Assen aangekomen meteen de chef een hand gegeven, wel zo netjes. Ik vraag naar mijn dienstnummer en dat komt hij even later vertellen. Ik repeteer het en schrijf het op, en na een paar bonnen te hebben uitgeschreven weet ik het uit mijn hoofd, en nee, ik schrijf het hier niet op :-).. Voor de duidelijkheid; ik schrijf alleen parkeerbonnen bij meters en automaten. Met foutparkeerders mag ik (nog) niks doen.

De eerste bekeuringen liet ik door de collega nakijken; en ze zag dat het goed was..
Enkele te late kaartjes gezien, en rondgekeken terwijl ik een houding aannam van "Komt u maar".Nu is het niet zo dat ik achter een muurtje of boom wacht tot iemand 5 minuten te laat is, meestal houd ik de marge ruimer en loop nog een blokje om terwijl we samen de rest van de vehikels controleren. Meestal komt dan wel iemand al roepend de straat in, zich daaarmee kenbaar makend als de bestuurder. Vandaag heb ik enkele keren over mijn hart gestreken, en de al uitgeschreven bon verscheurd, maar de collega waarschuwde dat daar op den duur kale plekken van kwamen op mijn overhemd, en dat ik dan weer nieuwe moest bestellen...

Nee, alle stokheid op een gekje, geschreven is geschreven, doe die moeite niet voor niets, ook al riep iemand dat ik voor Balkenende aan het collecteren was. Het is een soort werk dat me wel ligt, je loopt niet doelloos op straat. Bovendien is het gros van het publiek beleefd, ondanks dat ze een bekeuring krijgen. Het weer werkte ook mee, hoewel het 's middags zo'n 25 graden werd.
Het vele lopen en kijken is wel vermoeiend. Na een hete douche heb ik maar ergens gesnackt omdat ik de puf niet meer had te koken of te wachten tot de rijst gaar was..

Deze dienst was noodgedwongen doordat ik voor een collega mocht invallen die nog niet terug was van vakantie, en dat terwijl ik zelf nog 4 dagen vrij was. Ik heb 't "for old time's sake" gedaan, en heb er geen spijt van. Nu wel de pootjes omhoog en een pint erbij, ik ga nog een paar dagen vakantie vieren!

5 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Nu wordt het echt oppassen dus...
Zal niet eens meer per ongeluk vergeten een parkeerkaartje te kopen, veel te gevaarlijk... :S

Anoniem zei

Ha die Mies, ik zie je niet meer zoveel op msn omdat ik daar een grote afwezige ben, maar ik lees met regelmaat en met veel plezier je weblog.Ga zo door, van je afschrijven is heerlijk, ik doe het ook maar zonder daar iemand van deelgenoot van te maken.
Wie weet in de toekomst..
Liefs,
cora

Anoniem zei

Kun je er voor de slachtoffers niet iets opbeurends bij schrijven? Of is daar geen ruimte voor? (Ik krijg zo'n ding nooit, weet niet eens hoe ze er uit zien).

Anoniem zei

Weer eens wat anders voor Balkenende collecteren. Jij bent gewoon zo'n parkeerwacht die we hier wel kunnen gebruiken. Een marge aanhouden. Niet bij 1 minuut te laat een bon. En langer dan vijf minuten: dan heb je het gewoon verdiend. Tja makkelijk praten als je nooit autorijdt, maar als je langer wilt parkeren moet je meer geld in zo'n meter gooien denk ik. De mensen die minder dan vijf minuten te laat zijn zullen je dankbaar zijn lijkt me.

AnJoyMe zei

Eens even testen of het commentaar leveren bij mij ook zo moeizaam gaat...