vrijdag 1 september 2006

Installatie en blauwe tanden

Uit eerdere blogjes bleek mijn voorliefde voor computers en techniek al. In de nachtdiensten had ik een plan uitgedacht om mijn PC te verplaatsen. Nu was dat het probleem niet, alleen de kabelaansluiting moest ook worden omgelegd. Na alles te hebben afgekoppeld heb ik de kabel die langs de plint liep losgetrokken, waarna er vijf meter precies omgekeerd door de kamer moest lopen. Dat betekende de bank en tafel van de kant schuiven, voorzichtig achter een gammel boekenrek langsleggen, en daarna de PC aan de overkant neerzetten. Waarom ineens zullen jullie je afvragen? Op de oude plek stond het apparaat tegenover een klein raampje in de zijgevel, dat een hinderlijke weerspiegeling op de monitor gaf. Ik kreeg de kabel niet achter de kachel langs, daar vraag ik M. wel voor, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat, ik zit mezelf niet meer in het licht.

Daarna moest ik nodig een apparaatje kopen om bestanden uit te wisselen met mijn nieuwe mobiel, dus ik naar de pc shop. Klein USB gestuurd apparaatje, software installeren en "plug and pray" zoals ze dat soms zeggen. Alles volgens 't boekje en nog doet ie het niet. Moet via de "Blauwe tand" techniek gaan, maar zoals gewoonlijk gaat het niet zoals ik dat wil.
Via een omweg eindelijk bestanden overgeheveld, nu kan ik backups maken, de pest was dat alles met de vorige mobiel verloren was gegaan. Ik ben een hobby rijker, heb nog lang niet alles ontdekt..

4 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Doodeng... ben ook regelmatig met het meubilair aan het schuiven, maar ik vind het altijd weer een wonder dat alles werkt naderhand.
Dat heb ik nu ook met die telefoonlijn die niet werkt... vandaag komen ze graven en zo, en ojee... ik wacht met spanning af... heb nu nog internet, maar blijft dat zo???
Enne, blauwe tand techniek, ik loop wat dat betreft helemaal achter. Het heeft dit uiterst noordoostelijk puntje nog niet bereikt... evenmin als de witte, gele, groene, paarse, rode, oranje en zwarte tand, hoor... ben ik ook nog niet tegen gekomen ;-)

Anoniem zei

Je hebt duidelijk een technische knobbel.

AnJoyMe zei

En bingo, na het gepruts van de kpn-man zaterdagmorgen zit ik nu dus ook zonder internet. Er wordt nog beloofd: maandagmorgen is het allemaal weer voor elkaar... tot nu toe niets, volgens grote Zus, die thuis de wacht zit te houden terwijl ik even gebruik maak van het internet van de baas.

René zei

Met computers en software leer je altijd weer wat bij .