maandag 11 september 2006

Sleutels

Ik had zaterdag parkeerdienst (wordt saai, doe al niks anders meer)..

Bij het bureau in Emmen teruggekomen zocht ik vergeefs naar mijn sleutels om het hek open te maken. Nergens te vinden, ook niet in de portiervakken van de dienstauto. Omdat ik alles eraan had hangen (huis, werk, schuur e.d.) was ik aardig onthand. Mijn collega wist het ook niet, en terwijl ik de auto doorspitte ging hij naar boven het bureau in. Tegen de tijd dat ik uitgezocht was en de auto had afgesloten zag ik het hek dichtrollen. Geen rennen meer aan, ik zat vast op de binnenplaats. De sleutel van het hek zat aan de bewuste sleutelbos. Gelukkig had ik mijn mobieltje en kon de collega vragen me te bevrijden. Daarna bleek mijn fiets nog in het fietsenhok te staan, die liet ik dus maar staan. Langs mijn ouders om een reserversleutel te halen, en een leenfiets. Ach ze waren vast ergens, die dingen.
Zondag ben ik van nood maar naar het centrum gelopen in de hoop collega's te zien die me het fietsenhok konden opendoen. Onderweg; koopzondag in Emmen, en hoe origineel; dezelfde shantykoren als elke koopzondag, zestigers met een piratenpakje en een nep-papegaai op de schouder liepen door de stad. Johoo en een fles met rum.. Waar je maar lol in hebt, geef mij Jack Sparrow maar.. De collega's waren snel gevonden, en met een omweg om geen piraten van de sokken te rijden ging het weer op huis aan.

Vandaag weer naar Assen, weer parkeerdienst. Hoe kan het anders. Op het bureau aangekomen snel naar mijn jas gelopen die er nog hing, en warempel; daar zaten de sleutels in! Snel de bos in mijn rugzak gedaan samen met de andere dingen die nog in mijn zak zaten (epauletten en bordjes met "parkeercontroleur" bijvoorbeeld). Gelukkig kon ik vanavond snel mijn huis weer in met mijn eigen sleutels. Ik word ouder merk ik, ik vergeet de helft :-(

Iemand deed de suggestie mijn PC in te schakelen bij de zoektocht; ik wil jullie het resultaat niet onthouden.. ;-)


3 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Heel fijn, zo'n meewerkende pc...

Gelukkig zijn je sleutels terecht... die bos van jou is ook niet over het hoofd te zien, je had het zeker gehoord als ze ergens waren gevallen...
En nu beter opletten waar je ze laat hoor... anders maar met een ketting aan je broekriem vast maken... :-)

René zei

Sleutels kwijt raken, praat me er niet van !

Anoniem zei

Wanhoop niet, je hebt winst geboekt ten opzicht van de vorige keer, toen je ze opzoog met de stofzuiger (of mag ik dat hier niet verklappen?)