zondag 10 september 2006

Wereldreis

Vrijdag had ik afgesproken mijn verjaardag alvast te vieren. Die is pas de 14e, maar mijn ouders gaan (zijn inmiddels) op vakantie naar het zonnige

Zuid Frankrijk, en wilden eerder weg.
Verzoek aan mij om mijn feest te vervroegen.
Natuurlijk, geen probleem. Om zeven uur 's avonds werd ik in het "ouderlijk huis" verwacht.
Gezellig en praktisch, hoefde ik niet van alles in huis te halen ;-)

De bedoeling was dat ik daar zou eten.
Leuk, er stonden geen voorbereidende ingrediënten op het aanrecht en ik had niks door. Na een borrel en het uitreiken van kado's stond de "family" als één man op en zei; "ga je mee?" Eehm, ja natuurlijk.. "Op fietse" ging het de straat uit, waar net een Corsaatje in kwam scheuren waar de "aanhang" in zat die geheel verrassend uit het Brabantse land was overgekomen. Erg leuk..
Zij ging vooruit terwijl wij met vier man al fietsend diverse horecagelegenheden voorbijfietsten, waardoor ik al gauw op het verkeerde been werd gezet en de draad kwijt was over de bestemming van ons gezelschap. Uiteindelijk kwamen we met een omweg wel daar uit waar we zijn moesten. In deze gelegenheid had ik al eens gegeten na een meerdaagse cursus, en ik kende de originele entourage wel. Het was wel een verrassing om daarheen te worden gebracht.

De bedoeling was een "wereldreis". Tapa's (koud en warm) Gazpacho (kouwe tomatensoep) en natuurlijk gamba's waren de voorgerechten, daarna hadden we de keuze uit vlees en vis, en werd er wijn geserveerd, die volgens een zeer logisch Zuid-Afrikaans concept "nie rooi nie wit" was, en waar wij de moeilijke naam "Rosé" aan geven. Praktische jongens, die Boeren.. Er werd van restaurant naar restaurant verhuisd, best leuk, en na elke ""gang" was je benieuwd hoe de volgende zou zijn..

In het à la carte restaurant werd de maaltijd geserveerd.
Ik nam de Victoriabaars, glaasje droge witte wijn erbij, verrukkelijk..
Afgesloten werd de avond in "Afrika" in de Mombasa-bar met ijs en koffie..
Gelachen en gekletst en heel gemoedelijk samen geweest, een grote verrassing en een geweldige avond.. Natuulijk moest ik hier even over bloggen, want het heeft grote indruk gemaakt.
Donderdag ben ik de hele dag vrij en mag ik mijn veertigste verjaardag vieren..

Bloggers en meelezers van harte welkom voor koffie met gebak of iets sterkers..

6 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Leuk, zo'n culinaire wereldreis!
Lekker ook, natuurlijk. ;-)

René zei

40 een kroonjaar, gefeliciteerd.

Anoniem zei

Nog even het feit over dat ik vooruitging he? Ik ging zo ver vooruit dat ik verdwaalde in de Emmerdennen. Dus dat was eigenlijk niet zozeer bedoeld als dwaalspoor. Maar toch fijn dat je een leuke avond hebt gehad!

kraker zei

Van harte gefeliciteerd met je 40é verjaardag en nog vele jaren en gezondheid. Ik drink er vast eentje op je ;-)
Vriendelijke groet
Oscar.

Anoniem zei

Tien jaar en twee dagen jonger dan P dus. Maar wel een stuk verstandiger, vrije dag en lekker thuis op je verjaardag ipv werkend in den vreemde.
Gefeliciteerd vast!

Michel zei

@Allen; Dank jullie wel!
@Alice: geen TomTom aan boord zeker..