woensdag 29 november 2006

Hagelwit


Het werd tijd.. Na vier en een half jaar moest de dienstkleding weleens vervangen worden dacht ik. Na duizenden kilometers te hebben gelopen en gerend en gezweet waren de oude overhemden met lange mouw niet mooi meer. Bovendien eisten de vele "broodjes gezond" en het zittende werk met op gezette tijden een bezoek aan de kantine van het bureau hun tol.

Niet alleen waren ze niet wit meer, ook waren ze te krap geworden. Tijd voor vervanging dus.

Nadat ik alle plastic eraf gepeld had zaten de krengen nog vol spelden. Als je één over het hoofd ziet en erin stapt, vergeet je dat nooit weer. Dat werd dus een half uur spelden op hoogpolig tapijt zoeken..en gelukkig vinden..


Nu wil het geval dat ik de afgelopen weken nog maar één keer een "lange mouw" aan heb gehad vanwege de belachelijk hoge temperaturen dit subtropische najaar. Gisteren zelfs met korte mouw onder een jas gelopen, veel lekkerder. Bijkomend voordeel is natuurlijk dat ik me niet meer druk hoef te maken om een gebrek aan bewapening op straat.. Mijn overhemden zijn zò hagelwit, dat ze eventuele agressievelingen of mensen die een "vuistmatig" bezwaar willen maken direct verblinden.. Ik hoef alleen maar m'n jas open te doen..
Oja, ik merk dat 'ie eerder roze lijkt; wees gerust, zo loop ik niet over straat. Het is mijn tapijt dat het een soort "schijn" geeft :-)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Kijk je wel uit met wassen?

AnJoyMe zei

Verblindend... Geheime wapen... Ik neem voortaan mijn zonnebril mee.

kraker zei

Zo;n hagelwit overhemd werkt nog beter dan die Spaanse peper in een spuitbus.
Het nieuwe geheime wapen van onze mies.
He zet hem op en veel succes.

Anoniem zei

Zozo, roze tapijt dus? ;-)

Anoniem zei

Hmmm... ik vind roze eigenlijk wel een hele coole kleur. Waarom niet zuurstokroze?