dinsdag 28 november 2006

Ik kies partij






Eergisteren liep ik bij M's flat. De hele dag was er gehak en gebreek te horen geweest.
De container lag vol met rotzooi, een complete afgedankte inboedel, oud en kapot speelgoed.


Tussen alle zooi keken een paar brutale kraaloogjes me aan. Ik keek nog eens, en zag een beer liggen. Op het eerste gezicht onooglijk, nat van de regen en vies van het stof, maar toch ontegenzeggelijk; een beer!. Waarschijnlijk achtergelaten na een ontruiming, weer een familie op het vliegtuig gezet door Verdonk, op naar Verweggistan.. Geen barricades à la Fort Pannerden.

Omdat ik al jaren (heimelijk) lid ben van het ABBF (Afgedankte Beren Bevrijdings Front) kon ik hem niet laten liggen natuurlijk. Indachtig de kamerzetel van de diervriendelijkste partij van Nederland redde ik het beestje. Vandaag heeft het op 30 graden meegedraaid en is volledig inzetbaar als woordvoerder van het beestenfront op mijn plank. Een charme-offensief is in de maak. Eigenlijk niet geheel van eigenbelang ontbloot, want ik droom van de verpletterende reactie van Marianne Thieme als ik haar een mail stuur met dit verhaal..

6 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Namens Happy moet ik je even bedanken voor deze heldhaftige reddingsactie. Hij is heel gelukkig (vandaar zijn pas aangenomen nieuwe naam) dat hij nu bij jou mag wonen, en hoopt hier nog vele jaren door te brengen.
En in rust... zolang die twee zusjes uut Grunn'n niet te vaak langs komen...

Anoniem zei

Toch niet aan z'n oren aan de waslijn gehangen he? Netjes in handdoek gerold voor de kachel toch...?

Michel zei

@Anjoyme; Grrrrrrrrrrrraaag gedaan.. ;-)

@Aargh; hoe zou jij je voelen aan je oren aan de lijn hangend? Zo krijg ik Marianne nooit natuurlijk!
Happy ligt nog steeds voor de kachel en is er niet weg te branden (niet te dichtbij dus)

Anoniem zei

Beter marianne op bezoek dan jan marijnissen. Aangezien ik door de week min of meer vrijgezel ben is ze welkom. Heb niet top haar gestemd maar waarschijnlijk wel als ze huisbezoekjes had aangekondigd!!

M.

Anoniem zei

Kijk dat zijn nou de helden. De 1 redt een Hojannes uit zee, een ander redt een beer uit de container. Ik vind het echt een item voor de (huis-aan-huis)krant of de regionale radio en tv!

Anoniem zei

haha michel!
Leuke blog dit :D