woensdag 13 december 2006

Brand?

Je hebt hulpverleners en hulpverleners. Ik ben kennelijk meerdere tegelijk. Vandaag was ik bedrijfshulpverlener (3 x woordwaarde). Nadat ik gister een man of 5 van hun vingerafdrukken-angst had afgeholpen mocht ik vandaag weer spelen met brandblussers. Schuimparty's schijnen leuk te zijn; het spul dat uit de rooie bussen kwam zorgde voor een zeer kortstondig "winter wonderland"

Het ritueel van elk jaar harhaalde zich; brandende sinaasappelkistjes, een ontploffend Camping-Gaz blikje (vuurwerk) en als klap op de vuurkorf "persoon in de fik". Klooiend met een 2 persoons blusdeken en uitkijkend voor de vlammen lukte het me om de met brandpasta ingesmeerde pop te doven, hij kon er mee door al was hij meerdere keren het "haasje" geweest..

Al had ik mijn EHBO al lang weer verlengd, toch heb ik meegedaan dit jaar. Hoofdzakelijk om de heerlijke broodjeslunch bij de Giraf niet te missen, want deelnemers aan de halve dag mochten na de blusdemo naar huis.

Lekker gegeten, en na die tijd gesterkt doorgegaan met reanimeren, beademen en het verslepen van "slachtoffers". Natuurlijk was ik de klos en lag ik voor ik het wist met een beademingsmasker op mijn snufferd en op de vloer.

Praktijkervaring uitgewisseld met mensen van de Ambulancedienst, die tegenwoordig steeds vaker bedreigd en mishandeld worden, waarna ze (de daders) een werkstrafje krijgen.. Een afwisselend dagje dus.

In de maak; een blog over de ontwikkelingen rond Verdonk, wiens aftreden mijn voorkeur en warme belangstelling heeft. Den Haag schiet echter sneller dan ik kan bloggen, dus dat kijk ik nog even aan..

1 opmerking:

AnJoyMe zei

Wees blij dat je niet aangewezen werd om vrijwillig voor slachtoffer te spelen bij de brandoefening... ;-)

Toch leuk, zo'n gevariƫerd dagje, en ach, die lunch is natuurlijk nooit weg.