donderdag 14 december 2006

Pitamientjes en schaatsen

Ik ben een Bourgondiër. Dat wil zeggen; een lekkerbek die van goed eten en drinken en gezelligheid houdt. Fijn, zou je zeggen. Ja fijn in gezelschap, alleen niet zo zeer.

Dit is geen klaagzang over mijn single-zijn, dat loopt wel los, nee, ik merk dat ik vanwege drukke diensten vaak mijn toevlucht zoek tot de afhaalchinees of de snackbar op de hoek.

Vaak is dat omdat ik pas tegen zessen of later thuis ben, of omdat ik een late dienst heb en thuis niet heb kunnen eten. Laatst hoorde ik een alarmerend verhaal over een persoon die aan scheurbuik leed, en niet eens op een schip naar Oost Indië werkte, maar gewoon door drukke werkzaamheden niet aan het nuttigen van vitamines toekwam. Dit, gecombineerd met snel moe zijn de laatste tijd, en het gebrek aan daglicht overdag doet me vandaag besluiten een net sinaasappels te halen. Ook wil ik meer gaan bewegen, maar als ik de tijdelijke ijsbaan in Emmen zie, is het echt "scheuvel'n" zoals Drenten zeggen. Je PR 30 rond haal je er niet. Bovendien schaats ik al jaren niet meer, maar kriebelt het wel om een paar hockeyschaatsen te halen bij de plaatselijke Lidl. Ik zie mensen op knaloranje schaatsen rijden en groot lol hebben, misschien toch n idee voor volgende week? Schaatsen zijn er te huur. Uit voorzorg even mijn zorgverzekering bellen denk ik :-)

7 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Ja, goed bezig... wij gaan wel eens (al tijdje niet geweest) naar Kardinge, huren we ook schaatsen, en dan maar rondjes scheuvel'n. En als ik het kan, kan jij het toch zeker ook?

Anoniem zei

Ik verheug me nu alweer op nieuwe schaafwonden en blauwe plekken...kijk je wel uit, jongen?

Anoniem zei

Schaatsen is leuk, kijken tenminste, dan valt het beter te combineren met eten en drinken. Misschien weet mies nog van onze trip naar de ijsbaan in Assen. Was erg gezellig, tenminste aan de bar boven.

M.

René zei

Schaatsen dat zou ik ook weer eens moeten doen !

Anoniem zei

Schaatsen, leuk maar lang geleden. Geen idee of ik het nog wel kan :-(
Maar pitamientjes, die zaten toch in de pindakaas?

Anoniem zei

Na zessen thuis? Ik kan me voorstellen dat je dan geen puf meer hebt om te koken. Dan is het al bijna middernacht. Veel plezier met schaatsen. Als de schaatsbaan op het Leidseplein er nog is na de kerst ga ik dat eindelijk ook eens weer overwegen....

Anoniem zei

Hahaha! Ik moest even heel erg lachen. Ik dacht: huh? Scheurbuik! Ik ken ook iemand die dat heeft gehad! Hihi! Veel plezier met schaatsen!

Groetjes, S.S.