dinsdag 20 februari 2007

Afwijzing

Vandaag had ik eindelijk de langverwachte enveloppe van de politie binnen.
De hele dag gonsde het al; "die heeft een gesprek gehad en die krijgt er nog één.."
Ik scheurde de enveloppe open in de hoop op een uitnodiging en las meteen dat het een afwijzing was. De reden is mij een groot raadsel; "in vergelijking met andere kandidaten voldoet u in mindere mate aan de eisen van opleiding, ervaring en motivatie" Deur dicht.
Ik werk al 4 jaar in deze diensten, vind het leuk en ben gemotiveerd, bovendien heb ik alle papieren en nog meer dan nodig is. Ik snap er geen bal van. Ben teleurgesteld en vind het vaag.

Morgen dus maar een telefoontje naar P&O en een gesprek met de chef, ik wil weten waarom ik niet voldoe. Ik heb een dijk van een brief geschreven maar kennelijk niet goed genoeg?
Dat ik niet eens voor een gesprek word uitgenodigd begrijp ik echt niet.

Ten strijde dus.. wordt weer vervolgd..Ik ga nog even balen als jullie me toestaan..
In zak en as of bij de pakken neer zit ik niet, maar ik leg me er nog niet bij neer..

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Een gemakzuchtige standaardbrief, daar valt ook echt niets uit op te maken. Er achteraan bellen dus, altijd doen.
Enneh, courage!

AnJoyMe zei

bwah... zijn ze nou helemaal betoeterd? Niet gemotiveerd? Niet ervaren? Hebben ze je verward met iemand anders of zo?

Rogiers wartaal zei

Jammer hoor, nou ja gewoon effe bellen en dan zal je het wel horen denk ik wat de werkelijke reden mag zijn.

op naar de volgende sollicitatie

René zei

Altijd balen zo'n standaard afwijzing. Misschien brengt dat telefoontje meer helderheid in de wazige motivatie.

Anoniem zei

Altijd jammer een afwijzing. Heel goed dat je even gaat navragen waarom. Je hebt natuurlijk geen idee wat het voordeel van andere kandidaten is. Niet opgeven, er zijn meer vacatures en op een dag lukt het wel. Ik weet er alles van. Hoop doet leven. Succes.

Rogiers wartaal zei

Ik had ook intern gesolliciteerd en kreeg vandaag de afwijzing binnen. Daar had ik zelf al op gerekend dus geen verrassing want had ook al een persoonlijk gesprek over gehad. Maar ja gewoon weer verder solliciteren is altijd goed om wat van je te laten horen.