zaterdag 28 april 2007

Ice Ice Baby

Gister de post gehaald. Rekeningen en tijdschriften, weinig bijzonders.

Tot mijn oog viel op post van de postcodeloterij. Ik hoop nog steeds dat de voorjaarskanjer van vorig jaar weer herhaald wordt. Tot die tijd moet ik het met kleine prijzen doen. Een keer € 5,- en een keer € 10,- Ook eens een tegoedbon voor Duinrell gewonnen, maar om nou met m'n dikke witte pokkel van de wildwaterbaan af te rauzen tussen de kids leek me niks, dus de buren met de kinderen blij gemaakt vorig jaar. Nu een enveloppe vol waardebonnen om gratis een grote beker Ben&Jerry's "feel good" ijs te halen bij de supermarkt om de hoek.
Normaal ben ik geen grote ijsliefhebber, maar een vriendin van me liet me met dit merk en later met de Swirl van Meneer Jamin kennismaen. Ik heb ff een kratje geestrijk vocht van een koninklijk Duits merk gehaald en meteen een beker ijs met "Vanilla Ice Cream with Fudge Brownies & a Raspberry Swirl" meegenomen. Daar zit ik nu lekker van te genieten terwijl de boel lekker doorwaait. Zometeen nog ff een terrasje en ik heb mijn vrije zaterdag gevierd.


Heb me ook alweer nuttig gemaakt door een poging te doen mijn fietsband te plakken die door een punaise te pakken was genomen.
Een paar jaar geleden kreeg ik een fiets-set in mijn kerstpakket, met een noodreparatiesetje erbij. Ik zweer bij het vertrouwde Simson, maar kreeg twee vreemde bandenlichters en slecht plakkende solutie. Na het ontdekken van het tweede lek was de plakker op het eerste speldenprikje alweer losgegaan. Op naar de fietsenmaker dus. Wordt waarschijnlijk een nieuwe binnenband, maar na anderhalf jaar lekvrij fietsen mag dat eens een keer?


Ik ga nog even van de zon genieten!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekke banden zijn een ramp. Geen fiets ter beschikking hebben ook. Ik hoop dat jouw fietsenmaker een beetje snel is met plakken. Heerlijk swirls van Jamin of van Swirl op het station. Dat andere merk spreekt me ook wel aan al heb ik het nog nooit gehad. Als ik weer wat ruimer zit zal ik dat eens kopen. Lang geen ijs gegeten.

Anoniem zei

Ik zie nu ineens overal solutie in groene tubetjes van een mij onbekend merk, was die het soms? Ik vond na vergeefse pogingen in drie winkels eindelijk nog de echte simson. Wij plakken zelf, wat er ook gebeurt!

Anoniem zei

I love Ben & Jerry's
Barb

AnJoyMe zei

Nou, een nieuwe binnenband na anderhalf jaar lekvrij fietsen vind ik netjes, hoor...
De fiest van grote Zus "vreet" banden: elk schooljaar moet er minimaal een nieuwe binnen én buitenband om haar achterwiel, omdat ze compleet doorgesleten zijn...

kraker zei

hmmm ben en jerry's ijs. tja over smaak valt niet te twisten. dat is een feit.
Ik ben er dol op, helaas bevalt me de prijs van dit toch wel duren ijs me erg tegen.
Ik hoop dat de grote postcode klapper bij je in de straat valt en ook jij je miljardair mag wanen.
Ik hoop dat je lekker genoten hebt van je zaterdag, alhoewel het de hele week al mooi weer is.
Een terrasje pakken met dit weer lijkt mij ook wel wat.
Doe rustig aan met deze warmte en tot blogs.

kraker zei

Mies je zou het niet zeggen maar bij de action ( je weet wel goedkoop en snel) hebben ze de echte hoor?