vrijdag 4 mei 2007

Heimwee?



Het is nog een dag of twee prachtig weer. Veel te gek voor April. (nee Mei)




In mijn mailbox kreeg ik een aankondiging van de nieuwssite van mijn favoriete waddeneiland. De plaatselijke VVV heeft een nieuwe volautomatische webcam geplaatst op het dak van een hotel aan de haven. Ik heb er even gekeken en de beelden zijn gestoken scherp. Je kan op het terras inzoomen en bij wijze van spreken zien wie er nu weer aan het bier en de uitsmijter zitten. Bovendien is het mooi weer voor "bootje kieken". Ach..zucht.. Ik wil ook! Broer M. en zus H. gaan in juni een midweek, en M. en ik willen in september. Zo lang nog.. Ik heb zin om de boot te pakken en met de wind in mijn haren aan een broodje kroket te zitten terrwijl het eiland langzaam in zicht komt.. Jaren lang heb ik er in de zomer in de bossen en duinen gerausd als kind, en later bleek het "Vlierus" nog steeds niet te zijn uitgewoed. Als ik de beelden zie krijg ik weer kriebels. Ik zal nog even moeten wachten.











.














4 opmerkingen:

Anoniem zei

pssst. 't is mei hoor ;-)
Maar de waddeneilanden zijn heerlijk, zelfs zonder jeugdsentiment!

AnJoyMe zei

Heb je niet de gelegenheid om tussendoor een weekendje of iets dergelijks te gaan?
Vlieland hoort toevallig bij de waddeneilanden waar ik nog nooit geweest ben. Texel, Schiermonnikoog en het Duitse Borkum heb ik al wel eens met een (meerdaags) bezoek vereerd.

Anoniem zei

Vlie is prachtig!!
Bij elke weer...
Ik mag volgende week vrijdag weer voor een weekje.
Wind, water, rose, goed gezelschap...jummiesss...
nog even volhouden Mies...

Groetjes JOlanda

Anoniem zei

Heerlijk, Vlieland. Ik kijk nooit naar die webcams en wil ook geen nieuwsbrief in mijn mailbox. Ik wil mezelf geen treurig gevoel aan praten, dat ik liever daar zou zijn dan hier bijvoorbeeld. Nee, daar begin ik niet meer aan. Ik kijk wel uit. Inderdaad nog even volhouden. Ik ga moed verzamelen voor de bevalling...op Vlieland.