donderdag 5 april 2007

Naar de film


Moeder L. en ik wilden beiden al een tijd naar "The Queen".



In het filmhuis van deze spetterende noordelijke metropool was de film niet meer te zien.
Dan rest in deze hoek alleen nog het theater in Groningen. We hadden heel relaxt bedacht dat we vanaf de Frieslandweg (doorgaande route) de Q-liner 305 konden nemen en dan Borger en Gieten zouden omzeilen, ook vanwege wegwerkzaamheden.
Ruim op tijd stonden we bij de halte. De bus kwam al vlug en we stonden op toe 'ie in aantocht


was. Tot onze verbazing gaf de dame achter het stuur gas en wilde doorrijden. Ik maakte een gebaar van "hé ik wil mee" waarop de bus piepend tot stilstand kwam. Iets vlotter liep ik op de bus af, net had ik de achterbumper bereikt en er werd weer gas gegeven, waardoor wij verbouwereerd werden achtergelaten. Niet moeilijk voor te stellen dat er op dat moment stoom uit mijn oren kwam. Gelukkig kwam de opvolger lijn 300 er snel achteraan, terwijl wij eigenlijk al onderweg naar huis waren om toch de auto maar te nemen.

We konden instappen en kwamen toch ruim op tijd in "stad" aan.. Op de Museumbrug zaten heel wat mensen achter de terraschermen Palm of ander vocht te drinken, en te denken dat het zomer was. Al gauw kwamen we aan op de Vismarkt, maar de winkels waren dus al dicht. Ik wurmde me nog een weg tussen de studenten in de AH in de Korenbeurs door met wat versnaperingen en toen werd koers gezet naar de Poelestraat. Bij eetcafé
Time Out werd de menukaart bestudeerd. Moeder L. koos "zunschien brekt gain bomen" (zonnevis) en ik likkebaardde bij een lekkere tournedos met de naam " 't is spek veur en broad nao"..

Om zeven uur zou de fim beginnen. De bestelde menu's zouden op tijd zijn. Mooi niet dus.
Tegen tien voor zeven was alles klaar, nadat we nog eens aangedrongen hadden.
Jammer..gelukkig de drankjes gratis, en dus na snel eten naar de film.
Het filmhuis lag er vlak naast maar de film bleek al 10 minuten te zijn begonnen.
Ondanks dat een interessante film; dat bleek al uit recensies..

Het "Gezellig moeder" was niet van de lucht.. :-) Als we samen weg gaan voelen we ons altijd een beetje als moeder en zoon Van Putten, de onnavolgbare typetjes van Van Kooten en de Bie.

(Ik wìl helemaal niet met m'n moeder naar de film..ik wil lekker rollebollen met 'n lekkere blonde meid..maar ik heb geen lekkere blonde meid..daar ben ik voor behandeld.. :-)


Onzin natuurlijk maar een "understatement" tussen ons..
We hebben een leuke avond gehad, voor herhaling vatbaar.
Misschien volgende keer maar in Emmen?






4 opmerkingen:

kraker zei

Jammer dat de film al 10 minuten aan de gang was. Als het verder een goede film is denk ik er over om het te gaan zien. ik liep al een tijdje in dubbio of ik het zal doe of niet, dat was de vraag die er in mijn hoofd afspeelde. maar nu denk ik er wel over om naar de bios te gaan. of ik moeder mee neem, mem houd wat meer van die oude kostuum filmen maar ik kan het altijd vragen. en de heren van kooten en de bie vondt ik echt geweldig. vooral die stukjes met ambtenaar brekking en kees de oudere jongere.
Ze hebben heel wat gedaan voor de nederlandse taal.

Anoniem zei

Haha, eigenlijk wel stoer. Ik ken niet veel mannen die dergelijke grapjes over zichzelf durven te maken!

Anoniem zei

Leuk zo'n uitje. Jammer van het haastige eten, maar gelukkig heb je het grootste deel van de film nog kunnen zien.

Anoniem zei

Onzin inderdaad dat citaat van van kooten en de Bie. Je bent niet behandeld. Je wilt alleen geen lekkere blonde meid!

M.