zondag 1 april 2007

Troep en beesten

In een opwelling ging ik gisteravond eens op het achterbalkon staan want je moet toch wat?

Het was nog lekker buiten maar ik ergerde me ineens aan de troep op het balkon.

Waar laat je lege flessen zo snel? Juist, in een tas op het balkon of in een doos..

Niet meer naar omgekeken.. Ook een emmer met water stond er, dat niet aangenaam rook. Ik ben met twee emmers afvalwater door het trappenhuis gelopen en heb het goedje maar "milieubewust" achter de rhododenderons gekieperd..geen haan die er naar kraait.. Als de groenvoorziening het aflegt is dat minder, maar ik wilde er m'n keuken niet aan wagen..

Beide balkons zijn vorig jaar van een nieuwe coating voorzien.. Ik denk dat ik in de loop van de week de ouwe flessen af ga voeren en dan een emmer sop maak om het spul schoon te schrobben. Is het de voorjaarsschoonmaak-kriebel? of het feit dat je je kont niet meer kan keren op het balkonnetje? Hoe dan ook, de was draait en de troep is provisorisch opgeslagen, nu nog een auto om alle zooi weg te brengen naar de dichtstbijzijnde glasbak.



Dan moet ik ook nog ouwe meubels kwijt die eerst nog naar beneden moeten, zodat "Het Goed" ze kan komen halen. Als dat gebeurd is krijg ik eindelijk weer ruimte in de logeerkamer.. Ondanks dat ik al maanden geen logé's gehad heb moet het spul uitgemest worden en een goeie luchtbeurt krijgen. Nog even het mooie weer uitbuiten, voordat April weer doet wat 'ie wil.

Intussen krijgt de "dierentuin-soap" in Emmen een staartje. Vanmorgen zouden de eerste dieren worden overgebracht naar de nieuwe locatie, die nog niet eens klaar is. Met een grote logistieke operatie zouden hele colonnes beesten "verhuizen" onder leger en politiebegeleiding.

Jaja.. wat was de datum ook alweer? En warempel lieten mensen zich voor de gek houden..


Vanmiddag zelf maar ff poolshoogte genomen bij de bavianen die inmiddels alweer wat meer van hun rots afkomen en hun territorium verkennen. Ik kom er meer om mensen te kijken, overal waren ijsetende en zonnebadende mensachtigen te zien die zich welwillig lieten observeren door de apen... Nagenietend van een zonnige dag sluit ik deze blog af..

De vorige stond al helemaal op papier toen ik opeens een statische schok overbracht van mijn computermeubel naar de PC die daardoor acuut afsloeg en mijn blog met zich meenam..
Ik doe nu voorzichtiger..iemand een idee hoe ik dit soort ongelukjes voorkomen kan?

Geniet nog even van het weekend..tot blogs!


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja de grote schoonmaak moet traditiegetrouw voor pasen he? Misschien zaten die apen daarom ook wel op een kluitje, zodat de boel eens goed gepoetst kon worden.

Anoniem zei

Of de apen hebben nog last van de wintertijd.... Mies... je klok !!!

Anoniem zei

Mies' klok doet het hartstikke goed! ;-)
Btw: geen idee hoe je dat soort ongelukjes kunt voorkomen... dan ben je bij mij een beetje aan het verkeerde adres (ben zelf nl geen haar beter)...

kraker zei

Die statische schok heeft mij eens een DVD speler gekost. Het laatste wat ik zag was een rood knipperend display en wat rook. Tja weer eens wat anders. Hij deet het nog wel zijn het dat ik alleen op de TV het menu kon zien en welke track er afspeelde. Uiteindelijk heb ik er een oude buurjongen mee blij kunnen maken. Oh ja wat die troep op het balkon betreft daar kan ik wel over mee praten. Afgelopen stormen zijn er zakken met potgrond opengescheurd bij mij en kan ik voortaan aarappelen gaan verbouwen op m'n kleine akkertje :-)

AnJoyMe zei

Mensen kijken of apies kijken... heb je veel verschillen ontdekt? Ik kan ook wel uren doorbrengen daar...
Voor het eerst dat ik hoor dat de pc spontaan afsluit door statische electriciteit. Heb er zelf geen last van, want mijn computermeubels zijn van hout en niet van metaal.

Anoniem zei

Fijn dat de bavianen weer wat in beweging komen. Zo eens in de zoveel jaren zorgen ze voor een publiciteitsstunt en het werkt nog steeds.