vrijdag 12 oktober 2007

Pakjes

Ik heb Marktplaats ontdekt.

Geen grote dure aankopen, kalm aan beginnen.
Ik ben al jaren van fan de SF serie "Stargate" en de spin-off "Stargate Atlantis".
Op Marktplaats zie ik na wat zoeken de twee seizoenen die ik nog niet heb gezien voor een schappelijk prijsje staan. Na wat heen en weer gemail krijg ik er de hoesjes bij en wordt de prijs nog wat schappelijker. Ik kan per bank betalen, de verkoper belooft het pakje direct op de bus te doen. Dat is 28 september.
Die dag is het begin van mijn Vlieland vakantie, dus ik zie het pakje niet meer.
Na mijn vakantie maak ik hoopvol de brievenbus leeg en zie teleurgesteld dat het pakje er niet is. Meteen mail ik de verkoper, die terugmailt dat hij ervan baalt en gaat uitzoeken waar het gebleven is. Ik vraag ook na, maar de buren hebben niets gezien en er ligt ook geen afhaalbriefje in de bus. Ik baal.
Weer mail ik de verkoper, die me voorstelt de DVD's nogmaals te sturen.


Ik accepteer, hoef er niet extra voor te betalen. Een dag later ligt inderdaad een pakje met de gekochte DVD's in de bus. Ik ben inmiddels al ruimschoots bij aflevering 4 als ik van mijn werk kom en in de bus tot mijn verrassing weer een pakje vind. Gedateerd 28 september, maar geadresseerd aan een huisnummer dat verderop in de straat ligt. Via via is het weer in de rode bus beland en via TNT weer bij mij, ruim twee weken te laat. In overleg met de verkoper (die nu ook weet wat er misgegaan is) stuur ik hem het pakje weer retour. Het is een rondpompen van pakjes, maar wel zo eerlijk, want ik heb niets aan 4 DVD's. Ik had trouwens al helemaal geen post meer verwacht..

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is even wat extra gedoe maar wat een heerlijke ervaring te merken dat de mensheid dus soms toch te vertrouwen is!

Anoniem zei

Ike heb net atlantis afgekeken. Komt langzaam op gang, geen wonder, als ze twee keer per aflevering in een hinderlaag lopen, maar de laatste aflevering mag er zijn. Helaas beginnen ze in de VS net met seizoen 4 zodat het nog even duurt voor deze besteld kan worden.

M.

Anoniem zei

Mysterie opgelost !! :-)

Anoniem zei

Als je op dvd's wacht is elke dag te lang laat staan 2 weken. Pfff. Gelukkig kwam het allemaal weer goed. Bijzonder hoor dat het uiteindelijk toch nog bij jou terecht kwam. Meestal verdwijnt post ergens in niemandsland als het rond gaat zwerven, maar bij pakjes gaat het misschien iets zorgvuldiger.