zondag 7 oktober 2007

Thuis




Ik ben er weer.

Eigenlijk al 2 dagen, de boot van kwart voor 12 vrijdag vanaf het eiland genomen.
Broer en ik waren het met elkaar eens dat we liever met regen en wind dan met dat mooie weer waren vertrokken. Hoe dan ook; de vakantie zat erop. Na de avond tevoren nog een copieus maal bij "Het Geuzennest" te hebben verorberd en moeder en dochter die er verbleven en die we al drie keer tegenkwamen de laatste keer begroet te hebben, wachtte de boot. Langzaam zag ik het eiland verdwijnen. Het vuurtorenduin dat ik met de fiets en te voet beklom, met zijn oude scheefgegroeide dennen, waar ik pijnlijke kuiten en een voldaan gevoel aan overhield, de dijk, het dorpje,het pompeuze, foeilelijke "resort" dat er gebouwd is,het appartement vlak tegenover de veerhaven en het strand.



Ik heb met een tevreden gevoel alles uitgezwaaid, ik heb echt een heerlijke week gehad. We komen er al jaren, onze "roots" liggen er min of meer. Een dagtocht naar Terschelling ging niet door omdat de Koegelwieck niet voer vanwege hoge zee.

Het was fijn, de batterij is redelijk opgeladen, ik ga weer aan het werk..
Nog wat impressies van het eiland;





1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie heldere foto,s Mies.

Ik ken Texel, Terschelling en Ameland. Vlieland dus niet, maar behalve het gebrek aan autoverkeer, zal Vlieland wel niet zo veel verschillen van de anderen, toch ?