woensdag 12 april 2006

Ontmoeting en taart

Dinsdagavond, ik ben vrij, en ga even naar de Super om de hoek. Eerst kom ik stagiaires (collega's) tegen die me met een leeg bierkrat zien slepen. De nodige opmerkingen worden uitgewisseld. Na wat geklets vervolgen de "jonge honden" hun weg. Ik wissel het lege krat in voor een vol en sleep het naar mijn fiets. Daar staat een scooter "fout geparkeerd" en ik moet een omtrekkende beweging maken om het krat op de pakjesdrager te krijgen. De eigenaresse van de scooter is bezig een taart zo veilig mogelijk op de scooter te krijgen, d.w.z. op de treeplank samen met een tas vol boodschappen. Ze maakt excuses voor haar onhandige parkeren en ik zeg dat het niet uitmaakt, en vraag of ik kan helpen. Ze geeft me een stralende glimlach als beloning en schudt nee. Ik zie het geheel met angst en beven aan.. Na wat heen en weer gepraat zegt ze dat ze vlakbij moet zijn, en dat ik voorzichtig aan moet doen met dat krat. Ze stapt op haar scooter en ik volg haar met mijn geïnteresseerde blikken tot ze verderop stopt.
Ik rij haar niet achterna maar ben van plan te kijken of ik haar vaker tegenkom, een voorzichtige flirt omtrent een taart is leuk, maar slechts een eerste stap...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk verhaal

Anoniem zei

Flirten met taarten, altijd succes verzekerd!