vrijdag 26 januari 2007

Laat mij maar lopen..

Vandaag was weer eens een ouderwetse parkeerdienst-dag. Ik begon al laat, om half één, terwijl ik om één uur in Assen werd verwacht. Met een beetje doorrijden lukte het echter op tijd te komen. Ik had er wel zin in. Helaas werd het halverwege de rit beestenweer, en bij regen valt er niet te schrijven. Gelukkig ging de vroege dienst op tijd naar huis. We konden een dienstauto meenemen. Zo konden we de diverse parkeerplaatsen afrijden en een controleronde doen, en dan weer naar de volgende.De regen hield op, en met dikke sokken en een warme coltrui ging het best. Met mijn pootje dat gelukkig minder pijnlijk wordt, een voordeel.
Helaas begonnen mijn voetzolen erbarmelijk te klagen na een uurtje lopen. Bij het uittrekken merkte ik dat de door noeste handarbeid van de podotherapeut vervaardigde steunzolen nog in mijn andere schoenen zaten. De dienstschoenen had ik glimmend gepoetst en te drogen gezet, en vergeten de zolen te "transplanteren" vanuit mijn gewone schoenen. Auw..
Tijd voor pauze; de chinees aan de Groningerstraat verkoopt "minimenuutjes" voor € 4,50.
Twee gerechten naar keuze en bami of nasi erbij. Smullen.. De collega doet lekker mee.
Beste porties voor die prijs, en klaar in een oogwenk.

Vol goede moed beginnen we weer. Op een winkelplein zie ik een auto die bijna een half uur te laat is en waarvan de bestuurder een paar grijpstuivers in de automaat gegooid heeft.
Ik besluit te gaan schrijven als de bestuurder (V) terugkomt en een grote scène schopt.
Ik laat haar uitrazen en herinner me mijn examen "bekeuringsgesprekken". Hummen, knikken, begripvol zijn. Als ik mijn argumenten uiteen wil zetten gaat ze er dwars doorheen en overheen. In de stress gooit ze zelfs de auto uit de versnelling en ramt bijna een andere auto. Ze stapt in, al tetterend. Ik merk dat ik hier niet aan hoef te beginnen en schrijf de bon uit.
Foeterend scheurt ze weg..ik zucht eens en vervolg mijn weg. Moet nog leren dat het "tegen het uniform gericht is" maar het werd me wel te persoonlijk. Dat ik niet achter bomen sta en "argeloze burgers" bespring om maar te schrijven wil er niet in..
Na nog een rondje is het klaar en kan ik eindelijk naar huis..

Morgenochtend mag ik meteen weer opdraven. Denk dat ik na twee van die diensten niet veel meer te koop heb... Nouja, komt het luie zweet er eens uit tenminste..

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Een bekeuringsgesprek...noemen jullie dat zo? Hihihi...

Anoniem zei

Natuurlijk vinden ze het niet leuk om een bekeuring te krijgen. En het is makkelijker om boos te worden op een ander dan op jezelf. Hier staan ze wel verdekt opgesteld als iemand even een winkel inloopt om geld te wisselen voor ze een kaartje koopt. Zo verdekt zelfs dat ie al weer weg was toen ze de winkel uit was. Alleen het bonnetje lag er luid en duidelijk: 47 euro. Pffff...En niemand om op te schelden.....

Anoniem zei

Kijk dat vind ik nou stijlloos, wat henrike hier beschrijft. Je reinste guerillatactiek, onsportief! Doe jij toch niet he?

Anoniem zei

Hé hoe zit het, je bent hierna toch niet volledig ingestort hoop ik?