zondag 21 januari 2007

Rust?

De laatste dagen ben in de weer geweest met een ontstoken voetgewricht. Heftig..Kon op een bepaald moment niet eens meer lopen..Ondertussen ben ik al drie dagen op een pillen-trip en slaap ik (tenminste vannacht) als het spreekwoordelijke blok.. Vandaag staat Amsterdam op het program, zus H. is jarig en daar wordt (als NS en de westerstorm het toelaten) een feest georganiseerd en gevierd. Vandaar, en vanwege een slapeloze nacht gister (tot 4 uur wakker en pijnaanvallen) maar eens redelijk op tijd naar bed gegaan vannacht. Ik ben voorlopig ff in de lappenmand dus.

Het is in mijn straat een drukke bedoening op zaterdagavond. Mensen gaan uit hun dak en naar het centrum en hebben daarbij de grootste lol. Herrie dus. Van slapen komt dus weinig.
Om kwart voor één ben ik kennelijk toch in slaap gevallen, want ik schrik wakker van lawaai. Iets valt kapot, ik hoor gebonk en er wordt ergens tegenaan geschopt. Met mijn duffe kop kijk ik uit het slaapkamerraam en zie een man met duidelijke symptomen van de "ziekte van Heineken" een auto onderhanden nemen. Ik kijk beter en zie dat hij al een ruitenwisser in handen heeft. Dan loopt hij verder en ik spring mijn bed uit met de telefoon in de hand.
Door het zijraampje zie ik dat hij bij mijn flat ook twee auto's vernielt. 112 is snel gebeld en ik kan weer een goed signalement geven. "Bovendien is 'ie zo dronken als een lor, kan niet missen" besluit ik. Ik ga weer naar bed, nog een uur allerlei dingen horend. Dan komt de slaap en door de medicijnen is die vast genoeg. Tegen tienen kraait de haan van mijn mobiel en schrik ik wakker. Ik had nog wel tot twee uur kunnen liggen.. Pff.. Nouja ik ga er toch maar uit.

Ik heb de MP3 speler vol muziek en de banden van de fiets vol met "wind" dus ik ga maar eens op reis zometeen. Geluk dat ik vlakbij het station woon, jammer dat het snertweer is.

Ach.. ik hoef niet het hele stuk te fietsen...

3 opmerkingen:

René zei

De ziekte van Heineken daar kan ik mij alles bij voorstellen. Je kan maar beter Grolsch drinken.

Anoniem zei

Ik heb niks gemerkt van snertweer overdag. Alleen vannacht. Vandaag waaide het, maar regen heb ik gelukkig gemist. Fijn dat je weer een boef uitgeleverd hebt. Dankzij jou wordt Emmen steeds een stukje veiliger.

Anoniem zei

Wel even afspreken dat ze niet meteen je telefoonnummer geven aan de overtreder!